گردشگری و توریسم

آبرسانی سیار به روستای شیخ‌صله ادامه پیدا می‌کند

جلیل بالایی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا در خصوص مشکل ایجاد شده برای اهالی روستای شیخ صله ثلاث باباجانی افزود: پیگیری و رفع دغدغه مندی های مردم همیشه اولویت دارد و در زمینه ارایه خدمات به مسمومان و حل این مشکل اهتمام جدی با حضور تیم های تخصصی وجود دارد.

وی یادآوری کرد: آمادگی کامل برای ارایه خدمات پزشکی و درمانی با استقرار کادر مجرب و تجهیزات و امکانات لازم برای خدمات سرپایی و بستری در شهرستان وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی تیم درمانی بسیار مجهزی را در منطقه مستقر کرده است.

بالایی ادامه داد: مسوول سلامت آب؛ مرکز بهداشت استان کرمانشاه است که نمونه برداری و آزمایش های لازم را انجام داده و اعلام کرده است که عامل آلودگی آب است اما محل این آلودگی باید بررسی و مشخص شود. 

این مقام مسوول افزود: ممکن است آلودگی چاه های غیرمجاز، چاه های جذبی فاضلاب، سرایت فاضلاب به چشمه، شکستگی لوله توزیع آب یا غیره علت مسمومیت اهالی باشد.

وی تاکید کرد: موضوع به صورت دقیق بررسی و نتیجه اعلام می شود اما به طور قطع عامل اصلی مسمومیت مصرف آب است.

بالایی یادآور شد: مساله تاکنون با ارایه خدمات درمانی و تامین و توزیع آب به صورت سیار و آب معدنی، بهسازی و مراقبت از چشمه و استقرار تیم های پزشکی مدیریت شده و کمیته های تخصصی نیز تشکیل شده اند.
فرماندار ثلاث باباجانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه حال عمومی همه افراد مسموم روستای شیخ‌صله این شهرستان مساعد است و بیمار بدحال یا فوتی میان آنها نداشته‌ایم.

یدالله شکری افزود: از روز گذشته تاکنون ۲۳۳ نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۱ نفر نیز در مرکز درمانی شهرستان بستری شدند که هشت نفر آنها تاکنون ترخیص شده و تنها سه نفر بستری باقی مانده است.

شکری خاطرنشان کرد: ۲۲ نفر نیز به بیمارستان محمد کرمانشاهی در مرکز استان اعزام شدند که از این تعداد نیز تاکنون ۹ نفر با پیدا کردن بهبودی و سلامتی مجدد مرخص شده اند.

روستای شیخ صله با ۵۰۴ خانوار ۲ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۵ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.
روستای شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی و در نقطه صفر مرزی با کشور عراق واقع شده است.

شهرستان ثلاث باباجانی با ۳۸ هزار نفر جمعیت در ۱۳۶ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.