گردشگری و توریسم

مانعی برای چسباندن عکس و پوستر برای تبلیغات نامزدها وجود ندارد

«سید اسماعیل موسوی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینکه دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه همین هفته برگزار می‌شود، ادامه داد: به دلیل ویروس کرونا و با توجه به آیین‌نامه تهیه شده به همین منظور، تبلیغات به صورت علنی و برپایی هرگونه تجمع ممنوع شده است و نامزدها به مدت یک هفته فرصت داشتند تا در فضای مجازی و اینترنتی و همچنین در صدا و سیمای استان متبوع خود، برای تبلیغات فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ شهریور تبلیغات پایان می‌یابد، ادامه داد: خوشبختانه تبلیغات در فضای مجازی تجربه خوبی بود و نتیجه خوبی هم به همراه داشته است.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تعداد شعبه‌ها در این ۱۱ حوزه انتخابیه همان میزان شعبه‌های دور اول است و عوامل شعبه نیز همان افراد دور قبل هستند، اظهارکرد: ممکن است عده‌ای از این ماموران شعب به هر دلیلی در این دوره حضور نیابند که بخشداری و فرمانداری حوزه مربوطه، نیرو جایگزین می‌کند.  

زمان اخذ رای تمدید نمی‌شود
موسوی با بیان اینکه رای گیری از  ۸ صبح جمعه آغاز می شود و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد، خاطرنشان کرد: زمان اخذ رای تمدید نمی شود و نتیجه آرا هم در اسرع وقت در کمترین زمان اعلام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تخلفی هم در زمینه عدم انجام تبلیغات به صورت تجمع  مشاهده شده یا نه، گفت: کمیسیون تبلیغات در فرمانداری های این ۱۱ حوزه انتخابیه شکل گرفته که این موارد را رصد و فعالیت می کنند. تا کنون تخلفی مبنی بر برپایی تجمع یا راه اندازی کارناوال گزارش نشده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره میزان مشارکت مردم برای حضور در پای صندوق های رای گفت: ابزار و امکانات مورد نیاز را فراهم کردیم تا مردم برای مشارکت ترغیب شوند از جمله اینکه شعبه ها ضدعفونی شدند و آمادگی پذیرش مردم را داریم و  امیدواریم میزان مشارکت افزایش داشته باشد.
موسوی تبلیغات در فضای مجازی را تجربه خوبی دانست و تصریح کرد: نامزدها در این دور از ظرفیت فضای مجازی استفاده کردند.  هزینه ها ی تبلیغات در فضای مجازی کمتر است و چهره شهر دگرگون نمی شود.

وی ادامه داد: اگر کرونا تا سال آینده از بین نرود، برای سال آینده کرونا باشد، استفاده از تجربه این شرایط امروز یعنی تبلیغات در فضای مجازی بهتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ شهریور در ۹ استان و ۱۱ حوزه انتخابیه برگزار می شود.