گردشگری و توریسم

استاندار گلستان خواستار ارایه بسته‌ تشویقی برای فرزندآوری خانواده‌ها شد

هادی حق شناس عصر یکشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت گلستان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست طرح مناسب و کاربردی در حوزه مسکن و ایجاد اشتغال برای ترغیب جوانان به ازدواج تهیه و تدوین کنند.

وی بدون اشاره به آمار کارکنان مجرد دستگاه های گلستان بیان کرد: این دسته از کارمندان در صورت ازدواج از بسته های تشویقی مانند تبدیل وضعیت از رسمی آزمایش به رسمی برخوردار خواهند شد.

مدیرکل ثبت احوال گلستان هم در این جلسه با ارایه آماری از وقایع حیاتی استان گفت که در پنج ماهه نخست امسال هفت هزار و ۵۴ مورد ازدواج در گلستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۹ درصد افزایش یافت.

حمیدرضا مطیع اظهار داشت: در این مدت ثبت ازدواج در ۱۱ شهرستان آزادشهر، آق قلا، ترکمن، رامیان، علی آباد، کردکوی، گالیکش، گرگان، گمیشان، مراوه تپه و مینودشت صعودی در بندرگز بدون تغییر و در گنبدکاووس و کلاله منفی بود.

به گفته وی بیشترین ازدواج گلستان با ۲۳.۳ درصد در گمیشان و ۲۲.۳ درصد در مینودشت به ثبت رسید.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ثبت واقعه طلاق نیم درصد و ولادت ۳.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت اما ثبت وفات در این بارده زمانی ۴۴ درصد بیشتر شد.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد.