گردشگری و توریسم

صالحی امیری: شهرداری‌ها نقش مهمی در سلامت جامعه دارند

به گزارش ایرنا، «سیدرضا صالحی امیری» روز یکشنبه در آیین رونمایی از طرح ملی شهرهای فعال افزود: یک دهه قبل در تهران همایش ملی شهرداری‌ها را برگزار کردیم و نتیجه این شد که شهرداری برای تداوم حیات شهری به شیفت گفتمانی نیاز دارد.

وی ادامه داد: برای توسعه نهاد اجتماعی مسوولیت اجتماعی نیاز است و همه نهادها باید به زیست شهری پاسخگو باشند.

رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: خشونت، طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی و سایر موارد بیانگر نگرانی در سلامت روانی بوده و راه آن زیست فرهنگی است. در این زمینه شهرداری‌ها نقش مهمی در سلامت جامعه دارند.

طرح «شفا» مخفف شهرهای فعال ایران است که به دنبال طراحی و بازسازی شهر به سمتی است که از فعالیت‌های فیزیکی شهروندان حمایت کند. شهر فعال شهری است که برای تمام اقشار زیرساخت، برنامه‌های مشارکت و کارهای آموزشی را توسط شهردار داشته باشد. این طرح با هماهنگی کمیسیون کلان‌شهرهای کشور و مشارکت محوری شهرداران اجرایی می‌شود و به سمت اخذ استانداردهای لازم در شهرهای کشور حرکت می‌کند و با ایجاد انگیزه برای شهرداران تلاش خواهد شد تا زیرساخت‌های توسعه فعالیت بدنی در پیاده‌روها  و مسیرهای دوچرخه سواری و سایر رشته‌ها توسعه یابد. این پروژه شهرداران را به سمت طراحی و ساخت شهر فعال تشویق می‌کند.