گردشگری و توریسم

معاون استاندار: برنامه‌ریزان اقتصادی کردستان به تعاونی‌ها بیشتر توجه کنند

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز شنبه در اولین جلسه ستاد عالی توسعه تعاون کردستان با اشاره به روند تشکیل و فعالیت تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی در استان اظهار داشت: برنامه‌ریزان و دستگاه‌های اقتصادی باید راه را برای تشکیل تعاونی‌ها و شکل‌گیری آنها تسهیل کنند.

‌وی با بیان اینکه تعاونی توسعه و عمران تشکیل شده در شهرستان بیجار یکی از تعاونی های کارآمد توسعه در کشور محسوب می‌شود، افزود: اولویت واگذاری پروژه‌های اقتصادی با تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از اداره کل حمل و نقل و پایانه ها خواست در واگذاری مجوز راه اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان بیجار،  تعاونی توسعه و عمران را در اولویت این واگذاری قرار دهد.

جعفری در خصوص واگذاری معادن نیز یادآور شد: در صورت درخواست متقاضیان برای ثبت فعالیت معدن به صورت تعاونی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در چارچوب قوانین و در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.
بازدید از تعاونی های بانوان کار آفرین سنندجی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان همچنین به مناسبت هفته تعاون، از سه تعاونی‌ در شهر سنندج بازدید کرد و ضمن تبریک هفته تعاون، فعالیت های این تعاونی‌ها را مورد بررسی قرار داد.
تعاونی فرش هزار هیلمه با ۱۲ نفر عضو برای ۱۲۱ نفر، تعاونی پوشاک باران با ۷ نفر عضو برای ۸۵ نفر و تعاونی ئاسان معاش نیز با ۷ نفر عضو برای ۳ نفر ایجاد اشتغال کرده است.