گردشگری و توریسم

مدیرکل ارشاد مازندران خواستار بازنشر آثار جشنواره اشکواره حسینی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، جشنواره اشکواره حسینی از سال ۹۷ به عنوان یک جشنواره استانی در شهرستان آمل شروع به کار کرد و در دومین دوره برگزاریش در سال ۹۸ از ۲۲ استان کشور آثار دریافت کرد. سومین دوره این جشنواره هم چندی قبل فراخوان داد و قرار است داوری آثار ارسالی از ۱۶ تا ۲۶ مهر ماه برگزاری و نفرات برتر معرفی شوند.

عباس زارع روز شنبه در نشست رسانه ای همایش فرهنگی اشکواره حسینی در آمل گفت : ترویج فرهنگ حسینی با توجه به هجمه هایی که علیه دین و مذهب در جامعه در حال رخ دادن است ، ضروری است و برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند اطلاعات مفید به مخاطب بدهد.

وی افزود : برگزار کنندگان جشنواره نباید تنها به جمع آوری آثار و انتخاب و معرفی آثار برتر اکتفا کنند ، بلکه به نظرم رسالت اصلی چنین جشنواره هایی تازه پس از برگزاری آن شروع می شود و آن هم بازنشر آثار برتر است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : باید تدابیری اندیشیده شود تا آثار دریافتی در دبیرخانه جشنواره های فرهنگی مانند اشکواره حسینی در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا از طریق مطالعه آنها تاثیرات لازم بر زندگی و اعتقادات مردم دیده شود.

وی همچنین خواستار ورود بخش خصوصی برای حمایت از حوزه فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره های فرهنگی و مذهبی شد و افزود : با توجه به مشکلات پیش آمده اقتصادی و حوزه آسیب های اجتماعی ، تقویت بخش فرهنگی به عنوان منبع تامین کننده امید به جامعه کاملا ضروری است ، ولی محدودیت های اعتبارات فرهنگی سبب شده است تا متولیان دولتی نتوانند اقدامات موثر و بایسته ای در این زمینه داشته باشند.

زارع با تاکید بر این که دولت حتی در چنین شرایطی نسبت به حمایت حوزه فرهنگی دغدغه مند و پیگیر است ، گفت : ورود بخش خصوصی به برنامه های فرهنگی یک راهکار عملی برای زنده نگاه داشتن حوزه فرهنگی و غنی کردن برگزاری جشنواره های فرهنگی مانند جشنواره اشکواره حسینی است.

وی افزود : حضور بخش خصوصی به مردمی شدن حوزه فرهنگی کمک کرده و مدیریت و برنامه ریزی آن را از فرآیند دولتی خارج و چهره اجتماعی به آن می دهد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از جشنواره اشکواره حسینی به عنوان یکی از بهترین برنامه های حوزه فرهنگی و دینی یاد کرد و گفت : این اشکواره در کل کشور شناخته شده است و آثارهای ارسالی از  همه نقاط  کشور دارد.

وی علت کشوری شدن جشنواره اشکواره حسینی را در حرکت مردمی آن دانست و افزود : همواره فعالیت های خودجوش مردمی  از استقبال بهتری برخوردار خواهد شد و خوشبختانه شاهد این استقبال در اشکواره حسینی هم بودیم.