گردشگری و توریسم

امام جمعه کرج : نامزدهای انتخاباتی مجلس موازین قانونی را رعایت کنند

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در بیست و هفتمین خطبه های مکتوب نماز جمعه کرج بیان داشت:  همان‌طور که پیش از این هم تذکر دادم شرکت در انتخابات را همه باید مهم بدانند و شرکت کنند و  مردم کار قبلی خود (شرکت در مرحله اول) را به اتمام برسانند.

وی تاکید کرد که مردم  به تذکرات و شاخص‌هایی که داده‌شده توجه داشته باشند ضمن آنکه مردم با شرکت پرشور خود در انتخابات قطعاً نخواهند گذاشت حرکت اصلاحی که برای ریشه‌کن کردن مفاسد در استان شروع‌شده ابتر بماند.

امام جمعه کرج بیان داشت:  بنده به‌خصوص مثل دوره‌های قبل از کسی حمایتی ندارم و اگر کسانی یا جریانی فردی را به من نسبت دهند، بنده تکذیب می‌کنم. آنچه تأکیددارم دقت در انتخاب اصلح و کسی که صلاحیت‌های علمی و رفتاری برای نمایندگی مردم البرز در مجلس را داراست می‌باشد که این مهم در این مرحله به‌راحتی در نوع عمل تبلیغاتی هر ۲ کاندیدا قابل‌بررسی است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: پیش از این نیز تذکر دادم هر ۲ نامزد انتخاباتی بزرگوار در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس  رفتار خارج از موازین شرع، عرف و قانون نداشته باشند چرا که مردم ما کاملاً هوشیار و بصیر هستند.

وی بیان داشت:  هر ۲ کاندیدای  عزیز و هوادارانشان  را  به رعایت تقوا، قانون و حسن رفتار دعوت می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه های مکتوب نماز جمعه کرج به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت : عده‌ای به دنبال سکولاریزه کردن آموزش در مقابل نظام تعلیم و تربیت اسلامی هستند.

وی افزود: ۱۵ شهریور ماه جاری  سال تحصیلی جدید با شرایط جدیدی که با آن مواجه هستیم آغاز می‌شود، رهبر معظم انقلاب چند روز قبل تذکرات جامع و مهمی راجع به آموزش‌وپرورش و نقشی که در سعادت و پیشرفت جامعه دارد را بیان فرمودند و با تعبیرات ناب و عناوین زیبا، به نقش سازنده معلمین متذکر شدند.

امام جمعه کرج بیان داشت:  امیدوارم مسوولان وزارت آموزش‌وپرورش در سطح کلان عامل به منویات معظم له باشند و مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در عملیاتی کردن نظرات رهبر معظم انقلاب در قالب استانی آن اقدام شایسته داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: بدون تردید یکی از مهم‏ترین بخش‌هایی که باید در نظام و جامعه اسلامی موردتوجه جدی قرار داشته باشد، آموزش‌و پرورش است که اگر وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام دهد نیروی مؤمنِ، متعهدِ تراز انقلاب که به‌زودی مسوولیت اداره کشور را به عهده می‌گیرد، تربیت می‌کند.

وی ادامه داد: به طور قطع  جایگاه تعلیم و تربیت مورد طمع بیگانگان است تا  بتوانند نقش این دستگاه  را خنثی، کم‌رنگ و به مرز هیچ برسانند، لذا مقام معظم رهبری در سخنان اخیر یادآور شدند که دشمنان سعی دارند این دستگاه مهم را با انواع حیل ولو با سندهای استعماری بارنگ و لعاب زیبا از کار بیاندازند که سند ۲۰۳۰ یکی از آن حیله‌ها است.

امام جمعه کرج بیان داشت:  در سند ۲۰۳۰ عبارات خوبی مثل آموزش و توسعه پایدار در آن به کار رفته ولی حنظل است، چون نتیجه عملیاتی کردن سند می‌شود تغییر باورها و سپس رفتارها و هماهنگی باسیاست‌های نظام سلطه با عنوان نظم جهانی با مبنای فکری لیبرالِ غرب و در تضاد کامل با تفکر ناب اسلامی است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: می‌گویند سند ۲۰۳۰ در مدارس عملیاتی نشده، اولاً وقتی رهبری فرمودند گزارش دارند که شده باید پیگیری کنید و ریشه آن را خشک‌کنید، ثانیاً گاهی بعض آقایان مطالبی می‌گویند که با سند تطبیق می‌کند.

وی تاکید کرد که خصوصی سازی آموزش بدون توجه به نقش دولت حرکتی در مسیر نظریه میلتون فریدمن اقتصاددان آمریکایی  است.

وی اظهار داشت : در سند ۲۰۳۰ هم که توسط یونسکو دیکته شده همین روش را تشویق می‌کند. نتیجه‌اش همین می‌شود که جریان‌های روشنفکری و سکولارها و غرب‌زده‌ها و امثال این‌ها فضای آموزشی و تربیتی کشور را قبضه می‌کنند. همین مطلب را شما می‌توانید در کتابچه‏ های راهنمای یونسکو با عنوان آموزش همگانی جهانی ملاحظه بفرمائید. بنابراین ما وقتی طرح و سند بومی تحول بنیادین راداریم چرا باید به دنبال طرح‌های بیگانه باشیم که نتیجه‌اش از بین رفتن هویت ملی و اسلامی ماست؟ پس خصوصی‌سازی آموزش‌وپرورش کار عبثی است و باید حاکمیت دنبال آن باشد و اینکه بعضی از نظریه‌پردازان دولت می‌گویند: دوره آموزش‌وپرورش ایدئولوژیک به پایان رسیده است. کلامی است که ریشه‌ی آن معلوم است کجاست.

امام جمعه کرج افزود: ببینید رهبر معظم انقلاب در ۱۲ اردیبهشت سال ۹۵ چه فرمودند: «ما برای تربیت نسل آینده با حریفی به نام «نظام سلطه بین ‏المللی» مواجه هستیم که برای نسل جوان ملت‏ ها به‏ ویژه ملت ایران برنامه دارد. نوسازی نظام آموزشی به شیوه تقلیدی و رونویسی از دست غربی‏ها کاری غلط است. آموزش‌وپرورش در قانون اساسی، مسأله‏ای حاکمیتی است و دولت باید نقش‏ آفرینی کند.»

وی گفت : عده‌ای که دوران آموزش‌و پرورش ایدئولوژیک را پایان‌یافته می‌دانند و خصوصی‌سازی آموزشی را تبلیغ می‌کنند به دنبال سکولاریزه کردن آموزش در مقابل نظام تعلیم و تربیت اسلامی و به‌خصوص شیعی هستند. و با این کار تفکر لیبرالیستی و امثال آن را ترویج می‌کنند. نباید مسوولان آموزش‌وپرورش فراموش کنند و از این مهم غفلت کنند که براندازی از طریق نفوذ در سیستم آموزشی، راهبردی است که با تأثیر و تغییر در اذهان و باورهای آینده ‏سازان یک کشور صورت می‏ پذیرد.

وی بیان داشت :  الحمدالله آموزش عمومی مشکلی ندارد و ما شاهدیم که دورترین و غیرقابل‌دسترس‌ترین نقاط ایران، از شبکه آموزش بهره‌مند هستند لذا احتیاجی به تأکید سند ۲۰۳۰ بر موضوع آموزش همگانی و مطالب دیگر آن نداریم. این ایام را به خانواده بزرگ آموزش پرورش استان و دانش آموزان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سال تحصیلی پررونق و مفیدی را سپری کنیم.

قیام ۱۷ شهریور، پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه ها به قیام ۱۷ شهریور ماه سال ۵۷ اشاره کرد و افزود: یوم‌الله ۱۷ شهریور سال ۵۷ روزی که به دستور دست‌نشانده آمریکای پلید یعنی شاه خائن تعداد زیادی از مردم مؤمن و متدین در میدان ژاله (میدان شهداء) به رگبار مسلسل‌ها بسته شدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی گفت: رژیم منحوس پهلوی قصد داشت با این کشتار فجیع و دلخراش ، موتور محرکه انقلاب یعنی مردم را از حرکت بیاندازد اما درس‌هایی که مردم ایران از مکتب امام حسین علیه‌السلام آموخته بودند که سلطه‌پذیر نباشند و اهل مقاومت در مقابل مستکبران باشند نتیجه داد و صف مخالفان حکومت و بدنه ملت بعدازاین واقعه محکم‌تر، منسجم‌تر و با اهتمام بیشتری وارد میدان مبارزه با رژیم شدند و با هدایت‌های حضرت امام، خستگی‌ناپذیر ادامه دادند تا در ۲۲ بهمن ۵۷ شهد پیروزی را چشیدند.

نقش کم‌نظیر آیت‌الله طالقانی در مبارزات ملت ایران فراموش‌نشدنی است

آیت الله حسینی همدانی در ادامه باتسلیت فرا رسیدن ۱۹ شهریورماه سالروز رحلت آیت الله سیدمحمود طالقانی بیان داشت: ۱۹ شهریور سال ۱۳۵۸ اولین امام‌جمعه منصوب ایران مرحوم آیت‌الله حاج سید محمود طالقانی پس از اقامه ۶ نماز جمعه براثر سکته قلبی به لقاء الهی پیوست، کسی که حضرت امام (ره) او را ابوذر زمان نامید و فرمود زبانش مثل شمشیر مالک اشتر بود.

وی گفت : مرحوم آیت‌الله طالقانی شخصیتی مبارز و زندان دیده بود، عالمی دست‌به‌قلم و سخنرانی مبرز بود. نقش کم‌نظیر ایشان در دوران مبارزات ملت ایران فراموش‌شدنی نیست. در تصمیم‌گیری بسیار محکم و قاطع بود گاهی دیده شد که بعض گروه‌های سیاسی قصد بهره‌برداری از رأفت و مردم‌داری ایشان داشتند اما با صراحت و محکم از این امر جلوگیری کردند. خدای تعالی با اجداد طاهرینش محشور بگرداند.

شهید آیت‌الله مدنی شخصیتی مؤثر در پیروزی انقلاب بود

امام جمعه کرج با گرامیداشت سالگشت شهادت شهیدان قدوسی ، دستجردی  و آیت الله مدنی بیان داشت:  این شهدا در سال ۶۰ توسط منافقین به شهادت رسیدند شهید آیت الله مدنی از نفرات اول پاسخگویی به ندای هل من ناصر حضرت امام (ره) در نجف اشرف بود که درسش را تعطیل کرد و مشغول افشاگری چهره پلید پهلوی شد.

وی افزود: شهید مدنی عالم ربانی و درعین‌حال مجاهد و مبارز و زمان‌شناس و عامل به وظیفه باقدرت تأثیرگذاری بالا بر اقشار مختلف مردم بود.

دستگاه دیپلماسی در واکنش به اتفاقات اخیر سوئد و نروژ بی تفاوت نباشد

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت:  همان‌طور که می‌دانید استکبار و به‌خصوص آمریکا از مدت‌ها قبل در تلاش هستند به هر وسیله‌ای سلطه و نفوذ خودشان را در منطقه حفظ کنند ولو با اختلاف انداختن بین کشورهای همسایه که فراوان شیطنت‌های آنان را دیده‌اید.

وی ادامه داد: البته بیشتر سعی دارند ملت‌ها را به جان هم بیاندازند و نفع خودشان را ببرند، حالا متأسفانه کشورهای منطقه کم‌توجهی کرده  و در زمین دشمنان خودشان بازی می‌کنند، به رسمیت شناختن اسرائیل و فضاسازی و کمک به موجودیت او جز از دولت‌های دست‌نشانده برنمی‌آید، بعضی از این حکام عرب فقط لباس عربی به تن دارند و از غیرت اسلامی بی‌بهره‌اند.

امام جمعه کرج گفت : دشمن با تمام قوا برای محو اسلام و مظاهر اسلامی در تلاش است و دولت‌های اسلامی در خواب هستند، همین چند روز قبل در ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام، همین افراطی‌های صهیونیست در منطقه مالمو در کشور  سوئد ، کشوری که ادعای آزادی و آزاداندیشی و آزادی بیان دارند در یک حرکت افراط‌گرایانه و نژادپرستانه علیه اعتقادات و مقدسات اسلام به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کردند .

وی بیان داشت : افراط گرایان کتاب هدایت بشر را به آتش کشیدند و دل آزاداندیشان عالم و مسلمین را به درد آوردن اما  صدایی از هیچ کشور اسلامی درنیامد ،کنفرانس اسلامی و دیگران هم مثل همیشه خوابند و یا در فکر تدارک دیدن برای برقراری ارتباط با اسرائیل هستند.

امام جمعه کرج گفت : دستگاه دیپلماسی کشور خودمان هم تاکنون موضعی در این زمینه اتخاذ نکرده است که دراین زمینه بی تفاوت نباشد، به تعبیر حضرت امام دشمنان اسلام  با اصل دین و اسلام مخالف‌اند، چرا عده‌ای نمی‌خواهند بفهمند یا خود را به نفهمی زده‌اند.

وی خطاب به برخی رژیم های عربی منطقه خاورمیانه بیان داشت:  همین اسرائیل غاصب را که حمایت می‌کنید در کشور شما هواپیما فرود می‌آورد اما  در فلسطین، سوریه، یمن و نقاط اسلامی دیگر باواسطه و بی‌واسطه بمب و راکت می‌ریزد و جان مسلمین را می‌گیرد.

امام جمعه کرج افزود: امروز دشمنان ، تنها کشوری که با تمام قوایی که بکار گرفته‌اند نتوانسته‌اند زمین‌گیر کنند ایران اسلامی است،  جهانیان می‌بینند که جبهه استکباری  چگونه خود را به آب‌وآتش می‌زند تاکمی موفقیت برعلیه ایران به دست بیاورند بخصوص در این جریان تحریم تسلیحاتی که ۴۰ روز دیگر سررسید آن است.

وی بیان داشت: اروپای حقه‌باز هم با آمریکا در حال پاس‌کاری هستند تا اگر بتوانند تغییری در افکار بعضی مسوولان ایران به وجود بیاورند و محاسبات آنان را به هم بزنند و برجام تسلیحاتی و موشکی و برجام دست کشیدن حمایت از خط مقاومت را تحمیل کنند.

وی گفت : باید هوشیاری عزیزان مسوول  بیش از پیش باشد چرا که  اگر دشمنان بنا دارند فشارهای بیشتری بر ایران وارد کنند از الآن دنبال راه‌های مقابله‌به‌مثل احتمالی باشند و  ملت ایران مثل همیشه با راهبرد مقاومت استکبار را سرافکنده‌تر از قبل خواهد کرد.