گردشگری و توریسم

مردم دلفان ۱۰ میلیاردریال زکات پرداخت کردند

حجت الاسلام علی اکبر جمیاری پنجشنبه شب در جلسه شورای زکات دلفان  افزود:‌ این میزان زکات توسط ۴۱۷ عامل زکات در  ۴۴۴روستای شهرستان دلفان جمع آوری شده که در زمینه طرح هایی نظیر کمک به ساخت مسجد، خانه عالم ، غسالخانه ، کمک هزینه جهیزیه ، درمان مددجویان زیرپوشش و تامین لوازم خانگی هزینه می شود.
وی با بیان اینکه از محل دریافت زکات جهیزیه سه نوعروس تامین و چهار هزار بسته موادغذایی جهت نیازمندان و کمک هزینه درمان هفت بیمار و نیز بازسازی ، مرمت و نوسازی مساجد شده است ، اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیارد  تومان زکات توسط کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.

امام جمعه نورآباد همچنین گفت: زکات یکی از احکام دقیق اسلامی است که ریشه فقر زدایی را هدف قرار داده است و به همین دلیل باید برای گردآوری آن فرهنگ سازی شود و نیز در مصرف نمودن آن باید بسیار دقت شود به گونه ای که تمام و کمال به دست مستحق برسد یا مشکلی از مومنین حل شود.

وی افزود:‌ پرداخت زکات اثرات و برکات زیادی در زنگی و اموال کسانی که زکات پرداخت کرده‌اند داشته و ضرورت دارد  که همگان در ترویج و  فرهنگ‌سازی این فریضه الهی نسبت به نشر و بیان این برکات و آثار و مسائل و احکام شرعی پرداخت زکات داشته باشند و مردم را تشویق و ترغیب به پرداخت کنند.

.شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۴۴ روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.