گردشگری و توریسم

خدمات فرهنگی به روستاهای اصفهان در ۷ سال اخیر افزایش یافت

سیدمحمد قلمکاریان روز جمعه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توسعه زیرساخت ها به مناطق روستایی این استان همسو با خدمات شهری رسیده است.

وی بیان کرد: خدمات روستایی و مناطق محروم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب سه واحد سیار استانی انجام می شود که تا پایان امسال این واحدها به هفت مورد و تاپایان دولت به ۱۰ واحد خواهد رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان ادامه داد: واحدهای سیارخدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به بخشهای روستایی برده و کودکان و نوجوانان آن مناطق نیز از این طرفیت بهره مند میشوند.

وی پوشش ۱۰۰ درصدی روستاها را مهم بیان کرد و گفت: کمبود امکانات در گذشته مانع از اجرای این برنامه شده که با افزایش واحدهای سیار و حمایت مسئولان محلی این اتفاق محقق خواهد شد.

وی به تخصصی سازی چهار بخش فعالیت های صنایع دستی، نماز، نجوم و بازی اشاره کرد و گفت: این دسته از فعالیت های مرکز با مشارکت بین بخشی به صورت تخصصی محتوا تولید و عرضه می شود.

قلمکاریان با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی و جاری این کانون در هفت سال گذشته افزایش داشته، گفت: به صورت متوسط سالانه بیش از ۲۰ درصد اعتبار برای فعالیت های فرهنگی، هنری و علمی افزایش یافته و حمایت فرمانداران به حوزه کودک و نوجوان نیز با اختصاص اعتبارات تملک و دارایی همراه بوده است.

وی به افزایش اعضا همگام با افزایش فعالیت ها اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه پیش رو، ۲۰ درصد از جمعیت کودک و نوجوان استان اصفهان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهند شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با ۱۲۰ هزار نفر عضو که ۳۳ هزار نفر آن ها فعال هستند در قالب ۵۶ مرکز ثابت، سه واحد سیار و یک واحد پستی (عضو مکاتبه‌ای) خدمات رسانی می‌کند.

کانون، امروزه بیش از هزار مرکز فرهنگی ثابت، سیار شهری، سیار روستایی و پستی در سراسر ایران دارد و از آنجا که مراکز کانون به شکل کتابخانه فعالیت می کنند، بیشترین فعالیت کانون نیز در زمینه چاپ کتاب تعریف می شود.