گردشگری و توریسم

چرخ عمران دولت در کرمانشاه متوقف نشده است

«مهرداد سالاری» روز پنجشنبه در همایش شهرداران استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در سرسرای شهدای دولت استانداری افزایش حقوق پرسنل شهرداری کشور را اقدامی پسندیده  و قابل تقدیر دانست و افزود: حرکتی که برای تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری ها انجام شد بسیار پسندیده بود که امید را در میان کارکنان شهرداری ها زنده کرد.

او گفت: شهرداران با دست خالی و با هنر مشارکت گرفتن از مردم در حال انجام فعالیت های عمرانی هستند.

معاون استاندار کرمانشاه به وقوع سیل و زلزله در کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به بحرانی هایی که کرمانشاه در سال های گذشته پشت سر گذاشت، کاری بزرگ در زمینه ساخت و ساز رخ داد که زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کرد.

وی افزود: شهرداری کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر از ظرفیت های بخش خصوصی با خوبی برای توسعه شهر استفاده می کند.

او همچنین با اشاره یه شیوع بیماری کرونا، گفت: این بیماری اقتصاد شهرداری و شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است.

سالاری افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده شهروندان توان چندانی برای پرداخت عوارض شهرداری ندارند که این موضوع درآمد شهرداری ها را کاهش داده است.

معاون هماهنگی‌ امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه همچنین گفت: زباله های بیمارستانی کم خطر می شوند اما این روزها زباله های درمانی انقدر زیاد شده اند که شهرداری ها برای مدیریت آن با مشکل روبه رو هستند.

سالاری افزود: در سطح استان نیازمند تجهیزات آتش نشانی برای شهرداری ها هستیم که از وزارت کشور تقاضا داریم اعتبارات لازم در این زمینه را تامین کند.

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه گفت: این طرح در استان کرمانشاه به خوبی پیش می رود و می توانیم بگویم که جزو استان های پیشتار هستیم.

وی به بازگشایی مرز خسروی نیز اشاره کرد و گفت: بازگشایی مرز خسروی باعث شد که زیر ساخت های مسیر تردد زائران اربعین حسینی به خوبی تامین شود که این زیر ساخت ها علاوه بر بهبود خدمات‌دهی به زائران زمینه توسعه استان کرمانشاه و منطقه را نیز فراهم‌ کرده است.