گردشگری و توریسم

کردستان خدمات بزرگی برای کشور داشته است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد محمدیان روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: این استان شهدای گرانقدری همچون شهیدان شیخ‌الاسلام، برهان عالی، ملاحیدر فهیم، حسن مدنی فرد، فرشته و بارنامه تقدیم کرده است که فرشتگان سربلند این استان و کشور هستند.

وی به خدمات بزرگ کردستان به اسلام و ایران اشاره کرد و افزود: در سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، پیشنهاد تدوین کتاب خدمات متقابل کردها و اسلام و ایران ارائه شد که لازم است فرهیختگان استان به فکر تدوین این کتاب باشند.

حجت‌الاسلام محمدیان با ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب به مردم کردستان، اضافه کرد: این استان تعابیر ارزنده‌ای همچون استان فرهنگی، سرزمین مجاهدت‌های خاموش، سرزمین صفا و وفاداری و فداکاری‌های بزرگ را از سوی رهبر انقلاب در کارنامه پرافتخار خود دارد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به روایت جنگ بدر و اولین رویارویی مسلمانان با جبهه کفر، نتیجه اختلاف را سستی اعلام کرد و افزود: تفرقه، شوکت و عظمت مسلمانان را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه وقتی پیروزی به‌دست می‌آید باید از آن مراقبت کرد، اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که خداوند به همه وعده‌های نصرت و یاری مسلمانان در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب عمل کرده و دست قدرت خداوند پشت ملت ایران بوده است.

وی افزود: ایران یک درصد جمعیت و مساحت دنیا را دارد ولی با امدادهای غیبی خداوند با سربلندی و افتخار در مقابل بزرگترین قدرت‌های دنیا ایستادگی کرد و با همه مشکلات خم به ابرو نیاورد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به بیانات رهبری در کردستان درباره مزدوران دشمن که به مقدسات شیعه و سنی آگاهانه و یا ناآگاهانه اهانت می‌کنند اظهار داشت: این سخنان رهبری چراغ روشن راه است و ایشان حرکت در جهت اهانت به مقدسات چه از طرف شیعیان و چه اهل تسنن، را حرام شرعی و خلاف قانون معرفی کرده‌اند.

وی رسالت سنگین همگان به‌ویژه روحانیون را حفظ وحدت دانست و گفت: باید قدر این همدلی و همراهی و صمیمیت را بدانیم .

حجت‌الاسلام محمدیان رسالت روحانیون را سنگین‌تر از دیگر اقشار برشمرد و افزود: علما میراث‌دار انبیا هستند و بناست که راه آنان را ادامه دهند و از همین رو باید نسبت به عمل به رسالت خود کوشاتر باشند.

وی  با احترام به شهدای کردستان، تقدیم ۵۴۰۰ شهید، ۹ هزار جانباز و ۸۴۰ آزاده در این استان را نشانه نامگذاری به‌حق این خطه به عنوان سرزمین فداکاری‌های بزرگ اعلام کرد.

وحدت میان مردم و مسوولان مانع دست‌درازی دشمنان به کشور است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم وجود رهبری را عامل اصلی محور وحدت در ایران دانست و اظهار داشت: وحدت و برادری میان مردم کردستان اعم از شیعه و سنی، از جمله مهمترین عامل ممانعت از نفوذ دشمنان در منطقه بوده است.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه صبوری مردم کردستان همواره زبانزد بوده است، اضافه کرد: با توجه به این ویژگی مردم این خطه از ایران اسلامی، می‌طلبد مسوولان برای رفع مشکلات این استان و رفع محرومیت‌ها گام‌های اساسی بردارند، چراکه خدمت به مردم و ایجاد توسعه، موجب امنیت پایدار در منطقه است.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنانش از خدمات ۱۰ ساله آیت‌الله حسینی شاهرودی تقدیر کرد و گفت: وجود نماینده جدید ولی فقیه در کردستان برای منطقه منشا خیر و برکت و سبب پیشرفت، ابادانی‌ توسعه و پوفقیت د عرصع دانش است، ضمن اینکه به طور قطع تعامل میان اقشار مختلف مردم و نظام بیشار خواهد شد. 

ماموستا رستمی اظهار امیدواری کرد وجود نماینده جدید ولی فقیه در کردستان مایه ترفیع بیشتر امور دینی و تعامل بین مسوولان شود، افزود: اکنون به واسطه وحدت و برادری در کردستان، اقشار مختلف با اخوت در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی رسالت علما را بسیار مهم و سنگین دانست و تاکید کرد: چهار رکن مشورت، مساوات، عدالت و عمران باید مد نظر همه باشد و مسوولان و دستگاه‌های مختلف در راستای تحقق این مهم با تمان توان گام بردارند.

امام جمعه سنندج وجود ۵۲ شهید روحانی را در کردستان نشانه وفاداری روحانیون استان به نظام و دین اسلام دانست و اظهار داشت: این استان ۱۰ هزار شهید، جانباز، ایثارگر به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و مردم این خطه از ایران اسلامی همچنان در صورت لزوم برای دفاع از نظام کوتاهی نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در  این مراسم به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در کردستان و رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور معرفی و از خدمات ۱۰ ساله آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در این سمت قدردانی شد.