گردشگری و توریسم

مجلس انقلابی فکری به حال آبادان بکند

به گزارش ایرنا سیدزین العابدین موسوی در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهری آبادان در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه آب آشامیدنی آبادان استاندارد نیست و از کیفیت نامناسبی برخوردار است افزود: از مجلس انقلابی می خواهیم که مشکل فرسودگی شبکه آب را برطرف کند زیرا سلامتی مردم آبادان در خطر است.

وی افزود: مردم آبادان از آب شرب سالم و شبکه فاضلاب سالم محروم هستند و در چند دهه گذشته مجلس و دولت‌های گذشته مشکلات این شهر را حل نکرده‌اند.
موسوی با انتقاد شدید از کمبود اعتبارات عمرانی در شهرستان آبادان بیان کرد: دولت و مجلس باید به فکر حل مشکلات آبادان باشند و علاوه بر تامین اعتبار مورد نیاز، یک مجری برای اجرای طرح فاضلاب آبادان مشخص کند نه اینکه مجری طرح در کل استان باشد.

تاکید بر احیای زمین‌های کشاورزی

امام جمعه آبادان نیز بر احیای زمین‌های کشاورزی این شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تمام زیرساخت‌ها در آبادان ۳۰ سال عمر دارند از مجلس انقلابی می‌خواهیم که زمین های کشاورزی آبادان را احیا کند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور پرداخت نشدن خسارت خشکسالی به کشاورزان آبادان را از گلایه‌های کشاورزان این شهرستان بیان کرد و افزود: مسوولان مربوطه پرداخت خسارت کشاورزان ناشی از خشکسالی را قول داده بودند اما این وعده عملی نشد.

وی به مشکلات کارگران پالایشگاه اشاره کرد و گفت: بخشی از کارگران پالایشگاه نفت آبادان مشکل دارند و اگر فاز سوم و چهارم این پالایشگاه راه اندازی شود مشکلات کارگران نیز برطرف می‌شود.

وی به وضعیت به گفته وی نابسامان مدارس آبادان اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه ۶۰ مدرسه آبادان در ردیف ثبت میراث فرهنگی قرار گرفتند تکلیف آنهامشخص نیست و اجازه بازسازی به آنها نمی‌دهد.

آب و فاضلاب آبادان ۱۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز این نشست گفت: آبادان در بخش آب و فاضلاب به ۱۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد و برای تحقق این اعتبار پیگیری زیادی انجام شده که لازم است از طریق فایناس یا تسهیلات بانکی این مشکل را برطرف کنیم.

جلیل مختار افزود: با توجه به اینکه ۴۲۰ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب موجود و  ۲۲۰ کیلومتر احداث شبکه فاضلاب جدید در آبادان مورد نیاز است اگر بتوانیم بر اساس ماده ۵۶ کسب تکلیف کنیم کلی از مسایل و مشکلات بخش فاضلاب رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا وزیر نیرو با ۲ موضوع بر اساس ماده ۵۶ یکی بحث فاضلاب و احداث سدهای پایین دست رودخانه بهمنشیر به میزان ۱۴ هزار میلیارد ریال موافقت کرده است.

مختار، اعتبار مورد نیاز برای تامین و احداث شبکه آب روستایی آبادان را ۲ هزار میلیارد ریال بیان کرد کرد و گفت: برای تامین و نوسازی شبکه آبرسانی آب ۱۰۷ روستای در آبادان ۲هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

سیدمحمد مولوی نماینده دیگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: آبادان محرومیت‌ها و نابسامانی‌های بسیار شدیدی دارد این درحالی است که مردم این شهرستان مرزبانان کشور هستند و هزینه مرزبانی را می‌دهند.

وی افزود: با وجود داشتن واحدهای تولیدی پالایشگاه، پتروشیمی، ایرانول و بندر و دریانوردی اما مردم آبادان از کمترین امکانات زیرساختی محروم هستند.

مولوی با بیان اینکه مشکلات زیرساختی آبادان با اعتبارات قطره چکانی رفع نخواهد شد گفت: لازم است اعتبارات مورد نیاز و مشکلات زیرساختی آبادان در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

سیدمجتبی محفوظی نماینده دیگر آبادان در این نشست با انتقاد از برداشته نشدن دژ و خاکریز ساحل اروندرود گفت: ۱۱۰ کیلومتر دژ خاکریز ساحل اروندرود از خرمشهر تا دهانه اروند وجود دارد و برداشتن این دژ از خواسته‌های مردم آبادان و خرمشهر است.

وی آبادان را امن‌ترین شهر مرزی کشور بیان کرد و افزود: آبادان تنها شهری که اتباع عراقی بدون روادید وارد آن شدند و اگر امن نبود هیچ خارجی وارد این شهر نمی‌شد بنابر این وجود دژ در این شهر معنایی ندارد جز اینکه مردم را از نعمت‌های اروندرود محروم کرده است.

محفوظی به لایروبی رودخانه‌های اروند و بهمنشیر اشاره کرد و گفت: لایروبی بهمنشیر به عنوان یک رودخانه ملی و اروندرود رودخانه بین‌المللی حیاتی است.

وی لایروبی نهرهای کشاورزی را مهم و ضروری خواند و بیان کرد:لایروبی نهرهای کشاورزی به ویژه نهرهای اروندکنار، شلاحی و چوئبده به دلیل آبیاری کشاورزی، تجارت و صیادی لازم است.