گردشگری و توریسم

رزمایش مواسات و همدلی تمرینی برای منتظران عصر ظهور (عج)است

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده دوشنبه شب در مراسم اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در بندرعباس افزود: مرحله اول این طرح با استقبال گسترده مردم در سراسر کشور از ماه مبارک رمضان آغاز شد و طی مراحل مختلف صورت گرفت که این مرحله نیز از ماه محرم تا پایان ماه صفر در هرمزگان ادامه خواهد داشت.
وی بیان داشت: با اجرای این رزمایش جامعه خود را در شرایط عصر ظهور آماده می کند و امتحانی برای ورود حضرت ولی عصر (عج) است.
امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: جوانانی که در این زرمایش شرکت کرده اند باید قدر خود را بدانند زیرا معجزه ای برای جامعه اسلامی محسوب می شود.
وی اظهار داشت: دستندرکاران این قرارگاه متناسب با نیازهای جامعه در حرکت هستند. به طور مثال در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم و نیازمندان به لوازم تحریر و لباس مدرسه احتیاج دارند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: اکنون ۲۲ هزار بسته معیشتی آماده توزیع بین نیازمندان استان است و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۰ هزار بسته در قالب لوازم موردنیاز دانش آموزان تهیه کرده است.
وی ابراز داشت: در برنامه های صورت گرفته به زودی علاوه بر بسته های معیشتی کمک های مومنانه دیگری در قالب های مختلف ارائه می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده عنوان کرد: گرچه بدخواهان و رسانه های مزدور غربی سعی دارند اعتماد مردم را از نهاد های وابسته به رهبری سلب کنند اما همواره نشان داده ایم در کنار مردم هستیم.
وی بیان داشت: باید مراقب باشیم ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم و جلوی توطئه های آنان را بگیریم.


جوانان امروز دارای بصیرت انقلابی هستند
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در ادامه این مراسم گفت: امروزه جوانان استان از بصیرت انقلابی و همدلی اسلامی برخوردار هستند و با اشتیاق بسیار در کمک به نیازمندان شرکت کرده اند.
سردار اباذر سالاری اضافه کرد: همچنین نهاد های انقلابی از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، خیران و گروه های جهادی همیشه در امر کمک کردن پیشتاز بوده اند.
وی یادآور شد: تهیه و توزیع این تعداد بسته بین نیازمندان و دانش آموزان سراسر استان کافی نیست و همکاری بیش از پیش مردم نیکوکار هرمزگان در کمک به افراد نیازمند را می طلبد.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اظهار داشت: سعی کردیم در راستای کمک به کارگاه های تولیدی در محلات، البسه مدارس را با هزینه کمتر و کیفیت بهتر به آنان بسپاریم.
وی تصریح کرد: خیران می توانند برای کمک به نیازمندان هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۵۹۶۷۰۷ و شماره حساب ۱۰/۵۶۸۶۱۲۸/۶ بنام قرارگاه مواسات و همدلی هرمزگان واریز کنند.

در این رزمایش ۲۲هزار بسته معیشتی با ارزش ۶۶میلیارد ریال شامل موادغذایی بین نیازمندان استان هرمزگان توزیع شد که تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.
مرحله اول رزمایش همدلی ومواسات در کشور به دستور رهبر معظم انقلاب از نیمه شعبان همزمان با میلاد امام زمان(عج) کلید خورد و تا پایان ماه‌ مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.