گردشگری و توریسم

شور انسانیت در سوگ حسینی

عاشقان سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در این روزها به علت شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مبنای کار نیک خود قرار داده و با خودداری از توزیع نذری از درب منازل خود، بسته‌های معیشتی را جایگزین کردند.

نذر این سنت دیرینه در ایام محرم سرشار از ارزش‌های انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری و دوستی مردم، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید مردم ایران زمین است.

توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، متفاوت با رسم و رسوم ادوار گذشته و به دور از هیاهو و صف‌بندی مردم، به شکلی منظم و یکپارچه در سطح شهر انجام شد.

درست در روزهایی که شیوع کرونا کسب و کار بسیاری را دچار ضرر و زیان کرده و چشم صدها تن را به کمک‌های انساندوستانه مردمان دوخته‌اند.

طرح اطعام حسینی غذای گرم نیز با رعایت همه نکات بهداشتی با همکاری و همراهی خیران و نیکوکاران تهیه و برای جلوگیری از تجمع، درب منازل مددجویان، نیازمندان، سالمندان، ایتام و بیماران توزیع شد.

طرح اطعام حسینی غذای گرم نیز با رعایت کلیه نکات بهداشتی با همکاری و همراهی خیران و نیکوکاران تهیه و برای جلوگیری از تجمع، درب منازل مددجویان، نیازمندان، سالمندان، ایتام و بیماران توزیع شد.همچنین با توجه به نیاز مبرم اقشار محروم و نیازمند به برخی اقلام ضروری بهداشتی و غذایی و نیز تاکید مسوولان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک توسط شهروندان، فرهنگ‌سازی خوبی امسال در این زمینه شکل گرفت و هزینه‌های افراد خیر و نذرکننده به تامین و توزیع این چنین نیازهایی سوق داده شد.

درست در روزهایی که طبخ غذاهای نذری هزینه‌های فراوانی را طلب می‌کند و توزیع آن نیز همواره با اسراف همراه بود، عاشقان حسینی در همدان هزینه‌های نذری خود را به تامین و توزیع اقلام بهداشتی و غذایی به شکل گسترده در بین آحاد مردم صرف کردند.

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی بسته‌های معیشتی مردم اغلب با هدف تامین بسته‌های سلامت و معیشت کارگران ساختمانی و فصلی، دستفروش‌ها و خانواده‌هایی که زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند، توزیع شد.

اقدامی سرشار از مهر و محبت که بیانگر اهمیت فضایل ماه محرم و مکتب امام حسین (ع) در دستگیری مظلومان جامعه به ویژه زیان دیدگان دوران کرونا بود.

این روزها فضای معنوی شهر همدان سرشار از اشک و عشق است؛ اشک در سوگ امام شهیدان و عشق در ادامه مسیر مکتب امام حسین (ع) که همانا دفاع از مظلومیت و فریادرسی به نیازمندان است.

بی تردید مشارکت مردم در این اقدام معنوی، نشانه وفاداری مردم به ولایت و اهل بیت (ع) است و عاشقان حسینی این اقدام همدلی را یک تکلیف دینی می‌دانند.