گردشگری و توریسم

استان اردبیل عاشورایی شد

به گزارش ایرنا، در اردبیل عزاداران حسینی در پیاده‌راه  شهیدگاه این شهر که با فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده شده بود تجمع کرده و به سینه‌زنی و نوحه‌سرایی پرداختند.

حجت الاسلام نجات فیاضی  مسوول  دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در این اجتماع گفت: حسین (ع) نور پروردگاری است، بسیاری از دشمنان اسلام در طول تاریخ تلاش کردند تا این نور را خاموش سازند اما موفق به این هدف شوم خود نشدند چون این نور منشا الهی دارد.

وی بیان کرد: کربلا و عاشورا با وجود توطئه‌های بی‌شمار دشمنان همچنان زنده مانده چون  که عزاداری‌های محرم این فرصت را از آنها گرفته است.

او با بیان اینکه فلسفه عزاداری امام حسین(ع) تنها اشک ریختن نیست، تاکید کرد: هدف قیام امام حسین و نهضت عاشورا حیات دادن به اسلام اصیل بود ، حسین شهید شد تا آزادگی، شرافت و چگونه زیستن را به بشریت بیاموزد.

فیاضی اظهار کرد: امروز نام، یاد و راه حسین (ع) در جهان زنده و پایدار است، عشق حسین موجب شده تا مقاومت همچنان در نقاط مختلف جهان، در عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین همچنان  تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه عاشورا مکتب و مدرسه عشق و وفاست، اضافه کرد: یکی از درس‌های مکتب عاشورا ولایت‌مداری است که نهایت آن در وجود و رفتار حضرت عباس (ع) و اطاعات محض او از رهبر و مقتدای خویش تجلی یافت.

به گزارش ایرنا، در این آیین شاعران حسینی و مداحان اهل بیت (ع) به نوحه‌سرایی پرداخته و عزاداران و عاشقان امام حسین(ع) در عزای مولای خود به سینه‌زنی پرداختند.

در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز، گرمی، مشگین‌شهر، نمین، نیر، سرعین، کوثر و خلخال نیز  عاشقان اهل بیت (ع) با تجمع و سینه‌زنی و زنجیرزنی در سالروز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند.

همچنین همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد زیادی از عزاداران نیز اقدام به اهدای خون خود کردند، توزیع اقلام بهداشتی و مواد غذایی خشک نیز امسال از سوی عزاداران حسینی در بین نیازمندان قابل توجه بود.