گردشگری و توریسم

بسته خبری کوتاه شامل سفرهای استاندار؛ تندباد در گلستان و نماز غیرمتمرکز ظهر عاشورا

استاندار گلستان علاوه بر حضور در جمع شماری از مردم شهرهای گرگان، دلند، علی آباد و رامیان به سرکشی از دیگر مناطق استان و حضور در میان عزاداران حسینی پرداخت.

حجت الاسلام محسن کیایی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه گلستان که در دلند استاندار را همراهی می کرد با یادآوری شیوع کرونا گفت: نماز ظهر عاشورا روز یکشنبه در این استان به صورت متمرکز اقامه نمی‌شود.

وی اظهار داشت: هیئات مذهبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند نماز جماعت ظهر عاشورا را برگزار کنند.

مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه بارشی جدید به استان طی نیمه شب امشب و بامداد یکشنبه خبر داد و گفت: وزش تندباد با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت؛ دریای خزر را متلاطم و ناایمن می کند.
نوربخش داداشی افزود: بارش نقطه‌ای، افزایش ابر، وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید از نتایج ورود این سامانه جوی است ضمن اینکه احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق گلستان وجود دارد.
وی گفت: فعالیت این سامانه ناپایدار تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و در این مدت شاهد بروز تندبادهای دریایی و افزایش ارتفاع موج تا ٢ متر هستیم و پهنه آبی خزر و خلیج گرگان هم برای صیادان نامناسب می شود.
استان مرزی گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان مرکب از اقوام، نژادها و مذاهب مختلف دارد.