گردشگری و توریسم

اتفاق‌های خوبی در حوزه سلامت قزوین رخ داده است

دکتر پیمان نامدار روز جمعه و در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس جاده‌ای آبیک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان یکی از مهمترین ورودی‌های استان محسوب می‌شود و به همین لحاظ مشکلات و دغدغه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان برای مجموعه مدیریت بهداشتی همیشه حایز اهمیت بوده است.

وی اضافه کرد: با حمایت‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت و پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی امروز توانسته‌ایم با جذب و تکمیل نیروهای تخصصی از جمله بیهوشی و جراحی برای بیمارستان شهدای آبیک، این بیمارستان را با تمام تجهیزات مستقر در آن را جهت ارایه خدمات به مردم تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

دکتر نامدار، همکاری بین بخشی را یکی از راه‌های توسعه در استان دانست و افزود: با توجه به شرایط و جنس فعالیت نیروهای اورژانس، در حوزه فوریت‌های پزشکی نیروهای این حوزه باید بتوانند آمادگی خود را برای انجام ماموریت‌ها همیشه حفظ کنند.

این مسوول حوزه درمان و بهداشت ادامه داد: از آنجایی که فضای اورژانس برای فعالیت نیروهای آن باید ایمن باشد، نیازمند احداث یک پایگاه اورژانس جاده‌ای با مشخصات استاندارد بودیم که امروز شاهد عملیات کلنگ زنی آن هستیم.

به گفته وی، این پایگاه اورژانس هم‌ می‌تواند در حوزه امدادرسانی جاده‌ای و هم شهری به مردم خدمات ارایه دهد و با ساخت و تجهیز ساختمان آن نیز کمک‌رسانی نیروها ایمن‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین همراهی و همدلی موجود در استان را برگرفته از آموزه‌های دینی و اخلاقی دانست و یادآور شد: برای احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای آبیک که در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر و زیربنای ۱۵۰ متر صورت می‌پذیرد، ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که ۲۰۰ مبلیون تومان آن از سوی خانواده شهید مهدی حسنی تامین و بخش دیگر آن نیز از سوی وزراتخانه و دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌شود.