گردشگری و توریسم

خیمه خدمت‌رسانی به هیات‌های مذهبی در تهران برپا شد

به گزارش ایرنا از اعلام روز جمعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و مسئول برگزاری ویژه‌برنامه «خیمه خورشید» با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ایام کرونا گفت: شیوع این بیماری باعث شد تا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی – هنری و ارایه خدمات به شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تغییر کند.

«سیدمحمدحسن ساداتی امیری» گفت: بر این اساس بسیاری از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری و به تبع آن فعالیت‌های فرهنگسراها در فضای مجازی و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

ساداتی امیری افزود: فرارسیدن ایام سوگواری سید سالار شهیدان و برگزاری برنام‌های مذهبی در شان عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) همواره دغدغه اصلی و مهمترین انگیزه مسئولان است.

رئیس فرهنگسرای رازی بیان کرد: با هدف برگزاری ویژه‌برنامه‌های ایام عزاداری در ایام کرونا با مشارکت شهرداری تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی ویژه برنامه «خیمه خورشید» را در پارک دانشجو ساماندهی کردیم تا بتوانیم خدمات خود را به صورت متمرکز به هیات‌های مذهبی و عموم مردم علاقه‌مند ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه خدمات در ویژه برنامه «خیمه خورشید» در ذیل چهار بخش و غرفه ارائه می‌شود، اظهارداشت: غرفه «علمدار» به اهدای پرچم عزاداری به مخاطبان اختصاص دارد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این غرفه و ثبت‌نام، پرچم عزا را برای نصب درب منزل خود تحویل بگیرند.

ساداتی امیری گفت: غرفه «تکیه» نیز به آن دسته از هیات‌های مذهبی اختصاص دارد که متقاضی استفاده از فضاهای باز شهرداری و سازمان اوقاف، امامزاده‌ها، بوستان‌ها و محوطه باز فرهنگسراها برای برگزاری مراسم عزاداری هستند که با مراجعه به این غرفه، مجوز را برای برگزاری دریافت خواهند کرد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ افزود: غرفه «روضه‌های خانگی» ویژه علاقه‌مندان برگزاری روضه در منزل است که در آن می‌توانند از خدمات مشاوره و اعزام مداح بهره‌مند شوند، همچنین غرفه «بلندا» نیز به ویژه برنامه آیینی چهارپایه‌خوانی اختصاص دارد و گروه‌های نوجوان با مراجعه به غرفه مربوطه می‌توانند برای شرکت در این برنامه ثبت‌نام کنند.  

وی بیان کرد: «خیمه خورشید» تا پایان ماه محرم در چهارراه ولی‌عصر(عج)، ضلع شمالی پارک دانشجو، جنب خروجی مترو از ساعت ۱۰ تا ۱۹ آماده خدمت‌رسانی به مخاطبان است.

ساداتی امیری گفت: در مجاورت برپایی خیمه خورشید هر روز بعدازظهر برنامه «نقالی‌خوانی» و «تعزیه» برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

مسئول برگزاری ویژه‌برنامه «خیمه خورشید» خاطرنشان کرد: برای رفاه مخاطبان، نمایندگان گروه‌های مشارکت‌کننده در برپایی این ویژه برنامه در پارک دانشجو مستقر بوده و پاسخگوی سوالات و نیازهای عموم مردم و هیات‌های عزاداری هستند تا با یاری خداوند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سهم کوچکی در برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ایام کرونا داشته‌باشیم.