گردشگری و توریسم

۲۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بستری بیماران کرونایی در زنجان افزوده می‌شود

علیرضا آرمانی‌کیان روز پنجشنبه در نشست مشترک با معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان افزود: تخلیه بیمارستان ولیعصر(عج) و جابجایی بخش‌های آن به بیمارستان آیت االله موسوی (به استثنای بخش سی سی یو )، تخلیه و ارجاع بیماران دیالیزی از آن به بیمارستان بهمن و مرکز دیالیز شفا (وابسته به انجمن حمایت از بیماران کلیوی)، محقق شده است.

وی تاکید کرد: بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) به بیمارستان معین بیماری کووید – ۱۹ با کل ظرفیت تبدیل شده است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان، بیمارستان آیت الله موسوی بعنوان مرکز ارائه خدمات به بیماران کودک و مادران تعیین و تعداد ۱۴ تخت آی سی یو و سه تا چهار بخش به تناسب تعداد بیمار در این بیمارستان به بیماران کووید- ۱۹ اختصاص یافته است.

آرمانی کیان ادامه داد: بیمارستان امدادی ابهر نیز تخلیه شده و بخش‌های آن برای بستری کردن بیماران کرونایی به بیمارستان الغدیر این شهرستان منتقل شده است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر بیمارستان الغدیر به عنوان مرکز ارائه خدمات به بیماران کودک و مادران بوده و هشت تخت آی سی یو و ۲ تا سه بخش آن نیز به تناسب تعداد بیمار در این بیمارستان به بیماران کووید- ۱۹ تخصیص یافته است.

آرمانی‌کیان، کمبود تعداد بیمارستان در شهر زنجان، عدم راه‌اندازی تخت و بخش دیالیز حتی برای موارد اورژانسی، خرید سه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های دکتر بهشتی و آیت الله موسوی و ولیعصر (عج)، کمبود اعتبار برای تکمیل احداث ساختمان ۱۴۴ تختخوابی بیمارستان ولیعصر(عج)، امکان راه‌اندازی تخت آی سی یو در بیمارستان‌های ولیعصر و آیت الله موسوی در صورت وجود اعتبار لازم برای خریداری تجهیزات مراقبت ویژه، کمبود پزشکان متخصص و پزشک عمومی را از نیازها و چالش‌های پیش ‌روی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان برشمرد.