گردشگری و توریسم

یمن خواستار موضع گیری قاطع جامعه بین الملل در برابر متجاوزان شد

به گزارش شبکه خبری المسیره، هشام شرف با ارسال نامه های جداگانه ای به دبیرکل سازمان ملل، رییس و اعضای شورای امنیت، کشورهای عضو مجمع عمومی و نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: سازمان ملل و شورای امنیت باید موضعی قاطع و صریح در قبال اقدامات خودسرانه کشورهای متجاوز عربستان و امارات علیه مردم یمن اتخاذ کنند.

وی فاجعه انسانی ایجاد شده از سوی عربستان و امارات علیه یمن را ناشی از تداوم سکوت جامعه بین الملل در برابر جنایات و قانون شکنی های متجاوزان و قراردادهای تسلیحاتی و نفتی دانست.

وزیر امور خارجه یمن یادآورشد که سیاست مبتنی بر مجازات دست جمعی و ادامه جلوگیری از ورود فرآورده های نفت و گاز بر تمامی عرصه های زندگی تاثیر گذاشته و مراکز خدماتی، پزشکی و بهداشتی و غیره را در معرض فلج شدن قرار داده است.

عربستان به همراه امارات متحده عربی و برخی کشورهای دیگر عربی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها، هزاران شهروند یمن که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.