گردشگری و توریسم

پست برق ۱۳۲ کیلوولت در دهدز احداث می‌شود

سیاوش قربانی‌زاده دوشنبه در نشست شورای اداری بخش دهدز اظهار داشت: دهدز یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های کشور  اما متاسفانه دهدز در محرومیت مطلق مانده‌است.

وی افزود: ما مشکلات برق دهدز و ایذه را می‌دانیم و قطعا درصدد رفع آن خواهیم بود، فرماندار و نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست‌هایی داشته‌اند که نسبت به انجام آن اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: در بخش دهدز توسعه و احداث شبکه سه روستای فاقد برق شامل بنه ارون به طول ۶ کیلومتر ، برد زرد به طول سه کیلومتر و پل آبدوغ به طول ۲ و نیم کیلومتر را انجام خواهیم داد.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تصریح کرد: اصلاح و بهینه سازی شبکه فشار ضعیف دهدز به طول چهار کیلومتر انجام خواهد شد و ۲ ترانس نیز در این شهر نصب می‌شود.

وی از اصلاح و تقویت شبکه برخی روستاهای دهدز خبر داد و تاکید کرد: در سادات حسینی اصلاح شبکه به طول ۲ و نیم کیلومتر انجام می‌شود و سه ترانس نیز نصب خواهد شد. در روستاهای کلیملک و دراز دره نیز یک کیلومتر اصلاح شبکه و نصب یک ترانس را در برنامه خواهیم داشت.

قربانی در پاسخ به درخواست فرماندار ایذه مبنی بر تامین ۲۵ ترانس برای شهرستان ایذه گفت: با توجه به نیاز شهرستان، تهیه این ترانس‌ها را نیز در برنامه خواهیم گذاشت.

بخش دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و ۳۲۱ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر از توابع شهرستان ایذه است . دهدز دارای سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی با ۱۰۳ روستا است.