گردشگری و توریسم

اهدای خون، نذر عزاداران حسینی برای زندگی دوباره بیماران

بیماران زیادی به واسطه قطره‌های خون اهدایی به زندگی خود ادامه می دهند، هدیه‌ای که جوشش و امید به زندگی دوباره را در جسم و روح بیماران نیازمند احیا می‌کند.

اهدای خون فرهنگی پسندیده است که بسیاری از اهداکنندگان به واسطه شکرانه سلامت، در طول سال برای اهدای خون اقدام می کنند تا بتوانند زندگی را به بیماران نیازمند هدیه دهند و از رضایت و لبخند این بیماران خرسند شوند.

اهداکنندگان مستمر در طول سال هر زمانی که نیاز باشد خون اهدا می کنند اما در مناسبت های مختلف افراد زیادی نذر خون می کنند تا بتوانند برای سلامتی دیگران قدمی بردارند.

شب های قدر، تاسوعا و عاشورا و سایر مناسبت های مذهبی که فرا می رسد، بسیاری از اهداکنندگان خود را برای اهدای خون آماده می کنند و این قهرمانان اوج همدلی، ایثار و فداکاری را به نمایش می گذارند.

قطره قطره خون های اهدایی، مرهمی بر درد بیماران نیازمند به خون می شود که این افراد سخاوتمندانه از وجودشان اهدا می کنند تا زندگی را دوباره به بیماران نیازمند تقدیم نمایند.

این روزها عزاداران حسینی با پوشیدن لباس سیاه، در غم شهادت سیدالشهدا(ع) عزاداری می کنند، برخی از عزاداران این روزها مشغول تهیه و توزیع نذورات و بسته های معیشتی در بین نیازمندان هستند و برخی دیگر از عزاداران هم خون اهدا می کنند.

با شیوع کرونا، اهدای خون کاهش یافته اما اهداکنندگان مستمر هر زمانی که فراخوان داده شد، به میدان شتافتند تا زندگی را به بیماران نیازمند خون ببخشند، نذر خون، نذری است متفاوت که به بیماران زندگی دوباره می بخشد.

سرپرست انتقال خون بروجرد در گفت و گو با ایرنا افزود: هر ساله در ایام مختلف افراد برای اهدای خون اقدام می کنند که یکی از این ایام، محرم و صفر است و عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورا با عنوان نذر خون، خون اهدا می کنند.

علی شجاعی افزود: امسال مانند سال های گذشته پایگاه انتقال خون شماره ۲ واقع در میدان صفا صبح و عصر روز تاسوعا و همچنین صبح روز عاشورا آماده خونگیری از عزاداران حسینی است.

وی اظهار کرد: در این مدت پایگاه انتقال خون شماره یک صبح و عصر آماده خونگیری از اهداکنندگان خون است که با توجه به شیوع کرونا همه پروتکل های بهداشتی برای اهداکنندگان در نظر گرفته شده است.

سرپرست انتقال خون بروجرد از اهدای بیش از پنج هزار واحد خون در پنج ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در این مدت هفت هزار و ۲۶۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۵۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۶۳ نفر اهداکنندگان مستمر بودند و ۵۰۷ نفر هم گروه های منفی که خون های اهدا شده پس از طی کردن مراحل لازم برای آزمایشات، در اختیار بیماران قرار می گیرد.

شجاعی افزود: سال گذشته در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در بروجرد ۲۸۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که ۲۳۵ واحد خونگیری انجام شد.

سرپرست انتقال خون بروجرد اضافه کرد: اهدای خون علاوه بر تضمین سلامتی برای اهداکنندگان می تواند زندگی بیماران نیازمند به خون را نجات دهد.

وی اظهار داشت: بیماران و نیازمندان به خون همیشه به خون نیاز دارند و ضروری است اهداکنندگان در همه شرایط اهدای خون را مد نظر داشته باشند.