گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

۱۰۵ خانه ورزش در اختیار روستاییان یزد قرار دارد

علی‌محمد شیخی عصر دوشنبه به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانه‌ها توسط دولت با همکاری خیران شامل مکان ورزشی با برخی امکانات مورد نیاز علاقه‌مندان است .

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی با همکاری خیران و پیگیری دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی تا پایان امسال ۱۰۰ خانه ورزش روستایی دیگر آماده و در دسترش عموم مردم و جوانان قرار می‌گیرد.

به گفته این مسوول در یکسال گذشته ۲۴ طرح ورزشی مختلف به بهره‌برداری رسیده و ۳۲ طرح دیگر وجود دارد که در صورت تامین ۱۰۰ میلیارد ریال بودجه مورد نیاز تکمیل و در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

شیخی خاطرنشان کرد: در این مدت به رغم تحریم‌های ظالمانه ۷۸ مکان ورزش و ۴۵ زمین ورزش چمن مصنوعی در روستا و مناطق محروم افتتاح و به بهره‌داری رسیده و توسعه زیرساخت‌ها ادامه دارد.

در هفته دولت از  ۵۲۴ پروژه مختلف در  استان یزد بهره برداری می‌شود که در مجموع زمینه اشتغال  چهار هزار و ۷۸۸ نفر را فراهم و برای راه اندازی آنها علاوه بر چهار هزار میلیارد تومان هزینه ریالی، ۸۱.۵ میلیون دلار و  یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون یوآن چین  سرمایه گذاری ارزی انجام شده است.

همچنین در هفته دولت  عملیات اجرایی ۳۰ پروژه با هزینه ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان آغاز می‌شود.

انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ خورشیدی و شهادت ۲ یار دیرین امام (ره) و انقلاب و ۲ اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رییس جمهوری  و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام دولت نامگذاری شده که از دوم تا هشتم شهریور است..

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ،۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.