گردشگری و توریسم

استاندار: دولت مصمم به اتمام طرح‌های مهم راهسازی کردستان است

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا عصر یکشنبه در بازدید از پروژه احداث و بهسازی محور مواصلاتی گردنه ماموخ سنندج اظهار داشت: حفظ امنیت و سلامت جان مردم از مهمترین وظایف ماست و همه باید با تمام توان برای برای توسعه راه‌های استان و کاهش تلفات جاده‌ای تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی قطعاتی از کریدور شمال به جنوب در استان کردستان فعال بوده و مراحل اجرای این پروژه ها با سرعت در حال انجام است.

استاندار کردستان اضافه کرد: در این راستا دولت با تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها تلاش کرده تا از پیمانکاران و مجریان اجرای این قطعات حمایت مالی لازم را بعمل آورد تا در کوتاهترین زمان ممکن خاتمه یافته و به بهره‌برداری برسند.

مرادنیا یادآور شد: درآینده نزدیک ۲۰ کیلومتر دیگر این کریدور با احداث سه تونل به اتمام می رسد و زیر بار ترافیک خواهد رفت و امیدواریم با بهره برداری از این مسیر شاهد کاهش آمار تلفات جاده‌ای در این محور باشیم.

استاندار کردستان افزود: در سال جاری برای اتمام پروژه‌های راهسازی ۲۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که بخش عمده ای از این اعتبار تخصیص و پیمانکاران پرداخت شده است.

تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان تا پایان مهر به بهره‌برداری می‌رسد

مرادنیا همچنین در جریان بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان گفت:‌ تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان در سه کیلومتری سنندج تا پایان مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت:‌ تقاطع غیر همسطح سه‌ راهی مریوان محل اتصال بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه و راه اصلی سنندج‌ – مریوان – باشماق است.

استاندار کردستان یادآور شد: این طرح در ادامه کار کریدور شمال جنوب و کنارگذر شرقی شهرستان سنندج خواهد بود.

مرادنیا با اشاره به ضرورت و اهمیت اجرای این طرح اضافه کرد: افزایش ایمنی و کاهش ضرر و زیان‌های ناشی از تصادفات این مسیر که محل عبور و مرور تانکرهای سوخت است، سرویس بهتر به وسایل نقلیه و تسهیل در رفت و آمدها و دسترسی مناسب به مرز باشماق از جمله نتایج اجرای این طرح است.

استان کردستان دارای هشت هزار و هشت کیلومتر راه شریانی، غیرشریانی و روستایی بوده که شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر بین شهری (شریانی و غیرشریانی) و ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر روستایی است.