گردشگری و توریسم

رسانه باید از دست اندرکاران امربه معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری کند

به گزارش ایرنا ، سردار محمد مطهری  با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته دولت افزود: امروز دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ذهن های مردم را هدف قرار داده اند و باید همانند یک سرباز تلاش کنیم تا  اهداف دشمنان ناکام کنیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند با حرف و ایده های نو و گیرا در راستای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی تاثیرگذار باشند گفت: هرساله هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر است زیرا پیام امام حسین (ع) در مکتب عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال را نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: همه فعالیت‌های ستاد با هشتک های عمومی ” بی تفاوت نباشیم” دنبال می‌شود. 

سردار مطهری با اشاره به اینکه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از ۳۱ مردادماه تا ۶ شهریورماه  ادامه دارد گفت: روزهای این هفته با عناوین تشکل‌های مردمی و نظارت همگانی، سلامت اداری و مبارزه با فساد،مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت، امر به‌ معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری، امر به معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی و امر به معروف و نهی از منکر و جهاد نام‌گذاری شده است.

وی افزود: سلامت اداری و مبارزه با فساد یکی از شعارهای اصلی هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر امسال است. 

سردار مطهری تجلیل از خانواده شهدای سلامت و مدافعین سلامت، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به صورت مجازی، تجلیل از شوراهای فعال امر به معروف و نهی از منکر، غبارروبی گلزار شهداء در سراسر استان و برگزاری مسابقه کتابخوانی قانون حمایت از  آمران به معروف و ناهیان از منکر  از اهم برنامه‌های این هفته در سطح استان عنوان کرد. 

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی داریم در  حوزه اصناف و بازاریان و  مساجد و هیئت‌های مذهبی این شورا نیز تشکیل می‌شود و کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر هدایت، حمایت و نظارت است.  در اجرا ورود نمی کنیم؛ اجرا به عهده شوراهاست تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با بیان اینکه قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است تصریح کرد: مجازات افرادی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمران امر به معروف و نهی از منکر کنند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات نیز قابل تعویق نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: برخی از مطالب در فضای مجازی شبهاتی را در جامعه ایجاد می‌کند که باید پاسخ به این شبهات در این فضا انجام شود و مردم باید سواد رسانه‌ای‌ خود را در این راستا افزایش دهند تا از بازارسال و نشر این قبیل مطالب در فضای مجازی جلوگیری شوند. 

وی خاطرنشان کرد: کاری که مردم و جامعه باید انجام دهند فقط تذکر لسانی است تا یکدیگر را دعوت به خیر و نیکی کنیم و اگر بخواهند از  این مرحله بالاتر بروند باید دستگاه قضا و نیروی انتظامی ورود پیدا کند. 

وی خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه اول امسال۲۰۰ گزارش به طرح ناظر درباره کشف حجاب بانوان در خودروها اعلام شده که در مراحل بعدی از جمله تذکر  به ۸۰ مورد رسیده بود.