گردشگری و توریسم

طرح‌های نمایندگان باید پشتوانه کارشناسی لازم را داشته باشد

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: مردم از قوا انتظار دارند که با هم تعامل و ارتباط داشته باشند، زیرا دود اختلافات در نهایت به چشم مردم می‌رود و اداره کشور در شرایط کنونی بیش از هر زمانی نیازمند تعامل و همکاری به ویژه میان قوای سه گانه و دولت و مجلس است.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم با بیان اینکه رد یا تایید لوایح دولت حق قانونی مجلس است در عین حال افزود: زمانی که آمار رد کردن‌ها از حد نصاب خارج شود، تعبیر و معنای خوبی نخواهد داشت و نتیجه آن این است که کار کشور گره می‌خورد.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: فارغ از نوع نگاه‌های سیاسی موجود، چیزی که باید مد نظر همه باشد توجه به مردم است و در این صورت است که بسیاری از مسائل حل می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نگاه کارشناسی در طرح‌های ارائه شده در مجلس ادامه داد: در این موضوع که همه نمایندگان در تلاش برای حل مشکلات مردم هستند شکی وجود ندارد، اما طرح های ارائه شده باید از پختگی و نگاه کارشناسی لازم برخوردار باشد. اگر اینگونه پیش برویم و بنا باشد هر نماینده در هر اجلاسیه یک طرح ارائه دهد در پایان هر اجلاسیه نزدیک به ۳۰۰ طرح از کانال مصوبات مجلس خارج می شود، در حالی که باید به جای توجه به کمیت بر کیفیت طرح‌ها تمرکز داشته و همه تلاش بر این باشد که طرح‌ها از پشتوانه کارشناسی برخوردار باشند.

جعفرزاده ایمن آبادی با یادآوری اینکه تعامل و همکاری موتور محرک کشور در شرایط امروز است، گفت: همه قوا باید درهر طرح و اقدام و برنامه‌ای برای عبور از شرایط کنونی، متفق القول باشند.

 وی با اشاره به حضور رییس مجلس و روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس در شورای عالی اقتصادی سران قوا گفت: نباید به گونه ای القا شود که مجلس در جریان امور نیست، اگر طرح یا لایحه ای به مجوز مجلس نیاز دارد، رییس مجلس و روسای کمیسیون‌های حاضر در جلسه سران سه قوه برای این کار اقدام کنند و نمایندگان را در جریان امور بگذارند و اگر موضوعی نیاز به ارائه لایحه از سوی دولت دارد، مجلس از دولت تقاضای لایحه کند و حتی مجلس باید به سمتی حرکت کند که دولت لایحه ارائه کند

عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در شرایط کنونی همه باید به دولت کمک کنند چون شرایط سختی است و بسیاری از درآمدهای نفتی محقق نشده است.

 ایمن‌آبادی خاطرنشان کرد: مجلس باید با تصویب قوانین و نظارت بر اجرای درست قانون به دولت کمک کند و نباید چوب لای چرخ دولت بگذاریم.