گردشگری و توریسم

چهار طرح به مناسبت هفته دولت در بندرعباس بهره برداری شد

این طرح‌ها شامل بسته‌بندی و ذخیره قیر با ۱۵۶ میلیارد ریال اعتبار، سفره خانه سنتی هشت میلیارد ریال، جایگاه سوخت ۴۵ میلیارد ریال و استخر سرپوشیده دانشگاه هرمزگان نیز با ۴۸ میلیارد ریال عصرشنبه با عطر افشانی گلزار شهدای شهر بندرعباس آغاز شد.

فرماندار بندرعباس در این آیین گفت:بهره‌برداری از این طرح‌ها آغازی بر افتتاح ۱۳۴ طرح با هزینه ۳۸ هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس است که در این هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عزیز الله کناری افزود: سرمایه مورد نیاز این طرح‌ها از محل سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوص تامین شده که شامل ۶۲ درصد اعتبار دولتی و ۳۸ درصد از اعتبارات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در شهر بندرعباس شامل ۶۷ طرح، ۲۹ طرح در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس، ۲۱ طرح در بخش تخت، ۹ طرح در بخش فین، چهار طرح در بخش قلعه قاضی و چهار طرح نیز در جزیره هرمز قرار دارد.

فرماندار بندرعباس افزود:طرح توسعه میدان نفتی هندیجان نیز توسط مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل، بیمارستان شریعتی، مجتمع بنکداران، میدان میوه و تره بار و بازار ماهی فروشان بندرعباس از جمله مهم‌ترین طرح‌های این هفته است.