گردشگری و توریسم

امارات به دنبال گسترش همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی

 به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه امارات در بیانیه ای اعلام کرد:  با امضای توافقنامه جدید انتظار داریم که همکاری امنیتی محکم تری میان امارات، اسرائیل و آمریکا از جمله در زمینه های پدافند هوایی و سامانه های پدافندی انجام شود.

امارات فزود که ما از ۱۵ سال پیش از جنگنده های پیشرفته  «اف ۱۶» آمریکایی استفاده کرده ایم و  به نوسازی و بهبود توانایی های پدافند هوایی خود برای مقابله با تهدید های جدید ادامه خواهیم داد.

وزارت امور خارجه امارات تاکید کرد که جنگنده های «اف ۳۵» آمریکا بخشی از این اقدامات است که از ۶ سال پیش ادامه دارد.

درخواست امارات برای خرید جنگنده اف ۳۵ واکنش هایی را از جمله در آمریکا و اسرائیل به دنبال داشته است.

نیویورک تایمز گزارش داد که دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند تا جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ و پهپادهای مسلح پیشرفته به امارات بفروشد، اما بدون حمایت مقام‌های رژیم صهیونیستی غیرمحتمل است که کنگره به دولت واشنگتن برای انجام این فروش تسلیحاتی کمک کند.

به گزارش ایرنا، قصد آمریکا برای فروش سلاح به امارات در حالی است که واشنگتن تلاش می‌کند تا به روند عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی کمک کند.

به نوشته نیویورک تایمز، فروش این تسلیحات به امارات می‌تواند با مخالفت‌هایی در رژیم صهیونیستی مواجه شود.

این رژیم جنگنده اف-۳۵ دارد و ارتش صهیونیستی اعلام کرده که فروش گسترده این جنگنده به کشورهایی در خاورمیانه می‌تواند موقعیت نظامی آن را تضعیف کند.

نیویورک تایمز نوشت: بدون کمک مقام‌های اسرائیلی غیرمحتمل است کنگره آمریکا دولت را در فروش این تسلیحات به امارات کمک کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش‌ها درباره موافقت ضمنی وی برای فروش اف-۳۵ به امارات به عنوان بخشی از توافق عادی‌سازی روابط را رد کرده و گفته که بارها مخالفت خود را با چنین اقدامی به مقام‌های آمریکایی اعلام کرده است.