گردشگری و توریسم

ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در ابرکوه آغاز شد

حمیدرضا چاکرالحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا ، افزود : این طرح در فاز یک و ۲ در زمینی به مساحت بیش از ۳۵ هزار مترمربع و با کاربری مسکونی مجموعا با حدود ۲۰ هزار مترمربع زیربنا و متوسط زیربنای هر واحد ۱۰۰ مترمربع است ،ساخته می شود.

وی اظهارکرد: برای ساخت هر واحد یک میلیارد ریال وام با بازپرداخت اقساط در ۱۲ سال و ۲ سال تنفس به متقاضیان مسکن طرح اقدام ملی پرداخت می‌شود.

این مسوول همچنین ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ میلیارد ریال وام با سود پنج درصد برای مقاوم سازی ۳۵ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان پرداخت شد.

چاکرالحسینی ، با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله است ، افزود: تا پایان امسال ۸۰ واحد مسکونی در روستاها با  تخصیص ۳۲ میلیارد ریال مقاوم سازی می شود.

وی بابیان اینکه از ۲ سال گذشته تاکنون هفت میلیارد ریال اعتبار بلاعوض به این شهرستان اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: در این مدت پنج میلیارد ریال وام بلاعوض نیز به افرادی که توانایی تکمیل واحدهای مسکونی خود را ندارند، پرداخت شد.

وی اضافه کرد: این میزان تسهیلات برای هر واحد مسکونی از ۲۰ میلیون تا ۸۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد که به ۷۰  متقاضی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای روستاییانی که فاقد مسکن و نیازمند تسهیلات برای ساخت مسکن هستند، ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله در نظر گرفته شد .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

دوم شهریور؛ آغاز هفته دولت

انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ خورشیدی و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رییس جمهوری  و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور است..

همچنین ۱۶ مرداد ماه جاری  با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی به مناسبت دهه امامت و ولایت ساخت ۱۰۰ واحد طرح ملی مسکن در شهرستان تفت آغاز شد و  این واحدها با مساحت شش هزار مترمربع احداث و طبق مقررات به افراد متقاضی واجد شرایط به مرور واگذار می‌شود.