گردشگری و توریسم

اینترنت رایگان در اختیار هیات‌های عزاداری دزفول قرار می‌گیرد

علی فرهمندپور شامگاه سه شنبه در نشست هماهنگی هیات های  عزاداری محرم در حسینیه ثارالله دزفول افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا، عزاداری محرم با شرایط خاصی برگزار می‌شود چراکه شرایط قرمز در خوزستان و بویژه دزفول مردم و مسوولان را با چالش مواجه کرد و به سختی شرایط سفید شد.
وی شرایط کرونا در شهرستان دزفول را بسیار شکننده و پرخطر دانست و ادامه داد: حفظ این شرایط به اقدامات مردم بستگی دارد لذا باید مراقب  باشیم رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی راه را برای بازگشت وضعیت قرمز هموار نکند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بر ضرورت  احترام به قوانین تاکید کرد و گفت: محدودیت‌ها تاثیر مستقیمی بر حفظ سلامت و جان مردم دارند به همین منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری باید اجباری شوند و مسوولان هیات‌ها از ورود افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، جلوگیری کنند.
وی افزود: باید از ظرفیت و ایده جوانان در چگونگی برگزاری مراسم عزاداری استفاده شود و مداحان  از مردم بخواهند دستورالعمل‌ها بهداشتی را رعایت کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارداشت: طبخ نذورات، اطعام و قربانی‌ها با نظارت کارشناسان بهداشت به صورت متمرکز در یک محل انجام می‌شود لذا مردم درصورت تمایل می‌توانند نذورات خود را بصورت نقدی و غیرنقدی در اختیار این افراد قرار دهند.

مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا ظهر سه شنبه ۲۸ مردادماه به ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده است.

با توجه به شیوع کرونا قرار است آیین های عزاداری محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند.