گردشگری و توریسم

ساخت پنج مدرسه با طرح آجر به آجر در البرز

دکترمحمدرضا اسپرورین روزسه شنبه ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی جهادگران عرصه مدرسه سازی استان البرزبه ایرنا گفت: طرح آجر به آجر برای  مردم فهیم، مهربان و دلسوز کشورمان این زمینه را فراهم آورد تا هرکس با هرتوان مالی بتواند در این امر خیر شرکت کند و در رشد و بالندگی ایران سهیم باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که زمینه مشارکت ۸۰ میلیون ایرانی درساخت مدرسه فراهم شده مسوولیت فعالان این عرصه چندین برابر شده لذا باید امانتداران خوبی برای مردم باشیم و زمینه را برای تربیت و رشد و بالندگی نسلی فراهم کنیم که آینده سازان میهن اسلامیمان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سرانه فضاهای آموزشی استان نامناسب است و در انتهای جدول سرانه آموزشی کشور قرار دارد، یادآور شد: میانگین سرانه آموزشی البرز ۳.۸ مترمربع است درحالی که میانگین سرانه کشوری برای هر دانش آموز ۵.۴ مترمربع است.

اسپرورین تصریح کرد: میزان استقبال از این طرح ملی در البرز شایسته تقدیر است لذا تلاشمان درتکریم از این بزرگواران و تشویق سایرخیرین به حضور در عرصه مدرسه سازی را نسبت به گذشته باید چندین برابر شود.

وی اضافه کرد: مشارکت صددرصدی در این طرح زمینه حضور خیرین بیشتری را دراستان البرز به دلیل جبران کمبود بخشی از فضاهای آموزشی را می طلبد تا میزان سرانه فضاهای آموزشی استان به میزان میانگین کشوری نزدیک ترشود.

رییس مجمع خیرین مدرسه سازاستان البرزادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ حوزه فنی اداره کل نوسازی مدارس البرز با تشکیل تیم ویژه بر چگونگی معماری سازه ها و ساخت مدارس نظارت خاص دارد .

وی گفت: باتوجه به شکل گیری پویش مردمی آجر به آجر در کشور و استقبال مردم استان البرز از این طرح ،از ابتدای امسال تا کنون کلنگ پنج پروژه با ۵۶ کلاس درس در قالب این طرح به زمین زده شده  و هم اکنون با سرعت مناسبی درحال اجرا است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.