گردشگری و توریسم

نذورات ماه محرم البرز به سمت کمک های مومنانه هدایت شود

نورمحمد فردی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان البرز افزود: براین اساس  کارگروه‌ مراسم عزاداری با مسوولیت مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز و با عضویت ادارات ذیربط تعیین  و برنامه ریزی لازم را  برای  ایام محرم و صفر معمول داشته است.

وی ادامه داد: تشدید نظارت‌ها در ایام محرم و صفر به‌صورت ویژه انجام می شود و هدف از اجرای این طرح، رعایت نکات بهداشتی در ماه‌های محرم و صفر برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس خواهد بود.
فردی بیان داشت: در انجام دستورالعمل بهداشتی در ایام محرم و صفر از انجام رفتارهای هیجانی به‌طور جد پرهیز شود و باید اقشار مردم و مسوولان تابع فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا باشند.
وی افزود:  عزاداری امسال امام حسین (ع) باید  بر اساس دستورالعمل ها و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در حداقل زمان ممکن انجام پذیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رییس شورای اطلاع رسانی استان البرز با بیان اینکه بیانات رهبری معظم انقلاب  فصل الخطاب است و ما همه پاسدار ارزشهای دینی و اسلامی و نهضت حسینی هستیم و محرم امسال  باید هر خانه تبدیل به یک حسینیه شود.
وی با اشاره به عشق مردم استان به امام حسین (ع) و یارانش و برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر پیش رو از مردم خواست با رعایت فاصله گذاری مناسب، زدن ماسک و انجام پروتکل‌های بهداشتی مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را انجام دهند و سعی شود در مراسم عزاداری تمام پروتکل های بهداشتی رعایت شود. 
معاون استاندار  البرزدر ادامه  با بیان اینکه یکی از کارکردهای اصلی رسانه، خاصیت اقناع کنندگی است، از فعالان رسانه ای در استان خواست تا نسبت به اقناع مردم و افکار عمومی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ماه محرم تلاش کنند.
وی افزود: هر جایی مردم باشند موفقیت حاصل می شود و خود مردم باید همکاری کنند همه عزاداری ها را انجام دهند و همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا اسلام برای حفظ جان انسانها توجه ویژه ای قایل است .
رییس شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه  شهرداری های استان نسبت به ضدعفونی مساجد البرز و شست و شوی بقاع متبرکه در روزهای آینده اقدام کنند، افزود: برای تامین سلامت شهروندان عملیات شست و شوی مساجد در استان  با رعایت اصول بهداشتی توسط شهرداری های صورت می گیرد. 

وی با بیان اینکه تصمیم بر این است که کنکور را در موعد  مقرر برگزار شود، افزود:  البته با تمهیداتی قرار شد به جای برگزاری در دو روز، چهار روز برگزاری کنکور اجرا شود. 
فردی گفت: در این زمینه  باید فاصله گذاری اجتماعی و ماسک گذاری را رعایت کنیم تا فرزندانمان در صحت و تندرستی آزمون بدهند.