گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

۳۷ نفر از فعالان باشگاه‌های ورزشی زنجان تسهیلات بانکی دریافت کردند

محمدعلی حمزه پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۱۴۰ باشگاهدار، مربی و کارکنان باشگاه‌های ورزشی زنجان ثبت نام کرده در سامانه کارا، تعداد ۱۳۰ نفر در بانک های عامل تشکیل پرونده داده‌اند که به غیر از این ۳۷ نفری که تسهیلات خود را دریافت کرده اند مابقی این فعالان عرصه ورزشی در صف انتظار دریافت وام هستند.

وی مجموع پرداختی بانک‌های عامل به این تعداد دریافت کننده تسهیلات بانکی را سه میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال (۳۸۶ میلیون تومان) اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغ تسهیلات در نظرگرفته شده به افراد مورد نظر  متغیر است بطوریکه به باشگاهداران مبلغ ۱۶ میلیون تومان و مربیان و کارکنان باشگاه ها نیز ۶ یا هشت میلیون تومان پرداخت می شود.

حمزه پور، تعداد باشگاه های ورزشی دارای مجوز این استان اعم از دولتی و خصوصی را ۳۵۷ باب ذکر کرد و افزود: پرونده ۱۰ نفر از ثبت نام کنندگان در سامانه کارا نیز در دست بررسی است که پس از تکمیل و تایید به منظور دریافت تسهیلات بانکی به بانک عامل معرفی خواهند شد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه قریب ۲ ماه است که سامانه کارا فعال شده است، گفت: سامانه کارا، هنوز باز است و جاماندگان می توانند با استفاده از فرصت پیش روی خود نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بگفته حمزه پور،  با شیوع بیماری ویروس کرونا، باشگاه‌های ورزشی این استان به خاطر تعطیلی، تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال ۹۸) نیز به مدت قریب سه ماه فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، ممنوع اعلام شد و پس از مدتی بازگشایی، مجدد از ۱۶ تیر ماه به خاطر شیوع ویروس و برای پیشگیری از ابتلا افراد به این بیماری منحوس (پنج هفته متوالی) به حالت تعطیل درآمدند.  

در زمان حاضر استان زنجان از وجود ۳۶۱ باشگاه ورزشی خصوصی، ۲۷۰ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، ۱۴۸ خانه ورزش روستایی و ۱۳۳ مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.