گردشگری و توریسم

جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۶۸ بار یمن را بمباران کردند

به گزارش ایرنا به نقل از المسیره یمن، جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی استان‌های، مأرب، الحدیده و صنعا را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته نیز ۱۴۶ بار آتش بس الحدیده را نقض کرده است.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های عربستان در ۵ نوبت منطقه العرج در استان الحدیده را بمباران کردند. نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی نیز با استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین مناطقی در الحدیده را هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن شماری غیرنظامی شد.

پیش‌تر محمد علی الحوثی رییس کمیته عالی انقلاب یمن گفته بود عربستان سعودی قصدی برای مذاکره نداشته و هیچ چشم‌انداز واقعی برای صلح وجود ندارد.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

مصدر عسکری للمسیرة: ۶۸ غارة لطیران العدوان السعودی الأمریکی خلال الـ ۲۴ ساعة الماضیة أغلبها علی مأرب

مصدر فی غرفة عملیات ضباط الارتباط والتنسیق: ۱۴۶ خرقا لقوی العدوان فی جبهات الحدیدة خلال الـ ۲۴ ساعة الماضیة بینها ۵ غارات علی منطقة العرج قرب الصلیف