گردشگری و توریسم

۳۱ اتحادیه کویتی روابط امارات با رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه انجمن‌ها و اتحادیه‌های کویتی، آماده است: امارات با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از پشت به ملت فلسطین و ملت‌های عربی خنجر زد.

انجمن‌ها و اتحادیه‌های کویتی اعلام کردند که با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر مخالف هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است، مساله فلسطین مساله نخست کشورهای عربی است و رژیم غاصب صهیونیستی همچنان به سرکوب مردم مقاوم فلسطین ادامه می‌دهد.

انجمن‌ها و اتحادیه‌های امضا کننده این بیانیه افزودند: رژیم صهیونیستی حقوق مشروع ملت فلسطین را انکار و قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به شهر قدس و بازگشت آوارگان را نادیده می‌گیرد.

انجمن‌ها و اتحادیه‌های کویتی همچنین بر حمایت کامل خود از حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید و از مواضع دولت کویت در قبال فلسطین قدردانی کردند.

پیش‌تر یک منبع آگاه در دولت کویت گفته بود: موضع این کشور با رویکرد سیاست خارجی خود که ده‌ها سال در حمایت از مساله فلسطین و کمک به آن همراه بوده، استوار است، زیرا (فلسطین)، مساله اول جهان عرب است و تنها پذیرش حل آن با آنچه فلسطینی‌ها قبول دارند، امکانپذیر است.

“احمد الخطیب” سیاسمتدار و نماینده سابق کویت نیز موضع این کشور در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به عنوان میراث قدیمی کویتی توصیف کرد و گفت: این موضع کویت در قانون اساسی این کشور آمده و توسط قانون اساسی ۱۹۶۲ محافظت می‌شود.  

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که از زمان روی کارآمدن از هیچ کوششی برای ضربه زدن به ملت فلسطین فروگذاری نکرده است، پنجشنبه ۲۳ مردادماه از توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط خبر داد و مدعی شد که این یک توافق تاریخی است.  

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.  

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.  

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.