گردشگری و توریسم

سرپرست فرمانداری تکاب: بازگشت آزادگان کشور را به آرامش رساند

سید هادی طباطبایی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی با بیان اینکه آزادگان سرافراز، مایه سربلندی و افتخار کشور هستند افزود: تکریم جایگاه والا و تجلیل از آزادگان، جانبازان و ایثارگران وظیفه همگانی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

وی بیان کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی رسیدگی به مشکلات و وضعیت معیشتی آزادگان و اشتغال فرزندان آنان را با جدیت پیگیری و اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری تکاب اظهار داشت: امیدواریم با ریشه‌کن شدن بیماری کرونا بتوانیم در فضایی صمیمی در مراسمی در شان و منزلت آزادگان از دلاورمردی های این عزیزان در دفاع از کیان میهن اسلامی قدردانی کنیم.

در این مراسم که به علت شرایط خاص شیوع بیماری کرونا به صورت محدود برگزار شد چند نفر از آزادگان شهرستان تکاب به بیان نحوه اسارت و خاطراتی از دوران اسارت خود در زندان‌های رژیم بعثی عراق پرداختند.

همزمان با ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، در آیینی با حضور سرپرست فرمانداری تکاب از صبر و استقامت و از خودگذشتگی جمعی از آزادگان این شهرستان تجلیل و قدردانی شد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از ۴۵۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است؛ در دوران هشت سال دفاع مقدس ۷۲ نفر از رزمندگان این شهرستان به اسارت نیروهای عراقی درآمدند که همزمان با آغاز ورود آزادگان به کشور در ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۶۹ به آغوش میهن اسلامی بازگشتند.