گردشگری و توریسم

خبرهای کوتاه از شهرستان‌های استان اصفهان

۱۷۰۰ خانوار کاشانی در نوبت دریافت زمین دولتی

فرماندار ویژه کاشان گفت: ۱۷۰۰ خانوار از میان واجدان شرایط در نوبت دریافت زمین برای مسکن هستند و بر این اساس تامین زمین در چند نقطه از اراضی دولتی، در حال بررسی کارشناسی است.

علی‌اکبر مرتضایی در نشست مسکن ایثارگران شهرستان کاشان بیان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار در سطح این شهرستان مشمول طرح دریافت زمین دولتی بودند که تا کنون حدود یک هزار خانوار با اولویت همسران و فرزندان شهدا و جانبازان (۲۵ درصد و بالاتر) از این سهمیه برخوردار شدند.

وی افزود: پس از انجام اقدام‌های مرتبط با تغییر کاربری، الحاق به محدوده شهری، تفکیک و آماده‌سازی، سایر خانواده‌ها نیز از سهمیه زمین دولتی بهره‌مند خواهند شد که البته امیدواریم بخش قابل توجهی از این واگذاری‌ها تا پایان دولت دوازدهم صورت پذیرد.

فرماندار ویژه کاشان یادآور شد: با توجه به قوانین و توافق‌های انجام شده بین وزارت راه و شهرسازی با بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده معظم شهدا و همسران و فرزندان شهدا وجانبازان ۲۵درصد و بالاتر، مشمول طرح دریافت زمین دولتی می باشند.

مردم کاشان یک هزار و ۷۰۰ شهید و سه هزار و ۷۰۰ نفر جانباز در دوران دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کردند.

دستگیری اراذل و اوباش کاشان در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری ۱۰ نفر از اعضای یک باند شرارت و زورگیری خبر داد که پس از ارتکاب اعمال مجرمانه به نوشهر فرار کرده بودند.

سرهنگ حسین بساطی در این زمینه اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان شب گذشته از ورود اعضای این گروه معروف شرارت و زورگیری به کاشان اطلاع یافتند که ضمن هماهنگی با دادستانی، بلافاصله گروهی متشکل از زبده‌ترین ماموران، تحقیقات در مورد شناسایی متهمان و محل اختفای آنان را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از پنج ساعت کار اطلاعاتی سرانجام متهمان در یکی از مناطق نوشهر شناسایی و در نخستین ساعات بامداد امروز با انجام یک عملیات غافلگیر کننده با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی آن شهر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کاشان بیان کرد: در جریان تحقیقات تخصصی از این افراد، مشخص شد که متهمان دارای سابقه‌های زیاد در زمینه شرارت، زورگیری، ضرب و جرح و خسارت به اموال عمومی بودند.

به گفته وی، از متهمان تعدادی سلاح سرد و مقداری مواد مخدر از نوع گل کشف و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

بساطی با اشاره به نظارت پلیس بر رفتار مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای، اضافه کرد: اجازه نخواهیم داد که این افراد برای از بین بردن امنیت محله‌ها و آرامش شهروندان اقدام و قدرت نمایی کنند.

کشف سه کیلوگرم مواد مخدر در آران و بیدگل

فرمانده انتظامی آران و بیدگل نیز از کشف سه کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اصغر محمدی با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آران و بیدگل این میزان مواد را در جریان دستگیری از ۱۱ نفر از خرده فروشان کشف کردند.

وی مواد مخدر را دروازه ورود به سایر جرایم عنوان کرد و افزود: این فرماندهی با تمام توان و امکانات خود در راستای مقابله با این بلای خانمان سوز اقدام خواهد کرد و از خانواده‌ها انتظار داریم ضمن نظارت بر رفتار جوانان و نوجوانان، با مجموعه پلیس در همه زمینه‌ها همکاری نمایند.

ایجاد ۲۴۰ فرصت شغلی در خور و بیابانک

مدیر اجرایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان اصفهان گفت: به همت بنیاد برکت با پرداخت تسهیلات ۱۲۰طرح اشتغال ‌زایی اجتماع ‌محور را در خور و بیابانک هدف‌گذاری کرده‌ایم که ایجاد ۲۴۰ فرصت شغلی را به دنبال دارد.

مسیب بقایی در گفت و گو با ایرنا افزود: بنیاد برکت برای راه اندازی این تعداد فرصت شغلی در شهرستان بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه طرحها در قالب مشاغل خانگی، خرد و کوچک است، خاطرنشان کرد: بنیاد برکت برای هر اشتغال، تسهیلات ۵۰ تا ۴۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد پرداخت می کند.

وی ادامه با اشاره به راه ‌اندازی هزار و   ۸۰۰ طرح اشتغال ‌زایی اجتماع‌ محور در مناطق محروم استان اصفهان گفت: این طرحها ایجاد سه هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی را به دنبال دارد.

بقایی اظهارداشت: بنیاد برکت برای راه‌اندازی این تعداد فرصت شغلی در استان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌ بینی کرده است.

به گفته وی با هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد شده در سال جاری، تعداد فرصت‌ های کسب‌ و کار بنیاد برکت در استان در مجموع به بیش از سه هزار شغل خواهد رسید و امسال تعداد روستاهای زیر پوشش این بنیاد در استان به  ۲۴۰ روستا افزایش پیدا می‌کند.

مدیر اجرایی بنیاد برکت استان اصفهان از فعالیت ‌۲ مجری و بیش از ۱۳ تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان خبر داد و گفت: با همکاری تسهیل‌گران فرآیند شناسایی، آموزش، معرفی به بانک عامل و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط آغاز شده است.

بقایی در خصوص رسته ‌های مشاغل ایجاد شده و در دست راه‌اندازی در استان اصفهان نیز توضیح داد: پرورش دام سبک و سنگین، مشاغل فنی و خدماتی، صنایع دستی و پرورش زنبور عسل از جمله رسته ‌هایی هستند که بیشترین سهم را از مشاغل برکت به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: بنیاد برکت سال گذشته  بیش از ۴۰ هزار طرح اشتغال ‌زایی را در مناطق محروم و کم برخوردار کشور راه‌اندازی کرده که ایجاد ۸۰ هزار شغل را به دنبال داشته است.