گردشگری و توریسم

۲۵درصد از اهداف مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد محقق شد

به گزارش ایرنا،غضنفر آرام روز شنبه در نشست با مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: اگرچه مالیات مصوب پیش بینی شده سال جاری بیش از ظرفیت های درآمدی استان است اما کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری بین دیگر استان ها به میزان سهم سرانه خود در جایگاه خوبی قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۹۰درصد درآمدهای استانی مربوط به مالیات است، تصریح کرد:این میزان مالیات بیشتر از شرکت های دولتی، پیمانکاران و بخش خصوصی دریافت می شود.

آرام عنوان کرد: برای وصول این میزان مالیات برنامه ریزی و تلاش های مدیریت و کارکنان امور مالیاتی با توجه به عمق محرومیت کهگیلویه و بویراحمد ستودنی است.
مدیرکل امور اقتصادی ودارایی کهگیلویه وبویراحمد گفت که برای جلوگیری از فرار مالیاتی و تامین منابع جدید مالیاتی از سوی این اداره کل و امور مالیاتی در استان اقدام های خوبی انجام گرفته که به تامین درآمدهای استان کمک خواهد کرد.
آرام «خوداظهاری مالیاتی» را یک اقدام اعتماد برانگیز برای فعالان اقتصادی دانست و اظهار داشت:وصول مالیات در این فرایند همراه با تعامل و رضایت مودیان است.

وی بیان کرد: تمامی مساعی برای کمک به رونق تولید در مراکز کسب وکار با پیش بینی برخی مزایا ، معافیت های مالیاتی و اعمال برخی بخشودگی ها در شرایط کرونایی از سوی سازمان امورمالیاتی به عنوان یک دستگاه پرکار و مشتری مدار بکار گرفته شده است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: در سال جاری ۹۰درصد اشخاص حقیقی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم شده اند و این افراد از مالیات مقطوع استفاده می کنند.این قانون از سال۹۵ اجرایی شده است،
محمدعلی غفاری تاکید کرد:امسال علاوه برگروه سه مالیاتی، گروه ۲ که فروش کالا و خدمات آنها ۹میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال بوده از مزایای تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم بهره مند شده اند و به جای تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد اقدام به استفاده از فرم مالیات مقطوع می کنند.
وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی با ارائه اظهارنامه مالیات متعلقه خود را تعیین می کنند، گفت:جلب رضایت فعالان اقتصادی، اعمال قانون و عدالت مالیاتی مهمترین اولویت های مجموعه امور مالیاتی است.
وی گفت: اشخاص حقیقی تا پایان مرداد و اشخاص حقوقی تا پایان شهریور مهلت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات عمکلرد سال ۹۸خود اقدام کنند.

میزان درآمدهای مالیاتی سال ۱۳۹۸کهگیلویه وبویراحمد حدود چهار هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۰ هزار مؤدی حقیقی و حقوقی فعال وجود دارد.

این استان با هشت شهرستان بیش از ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.