گردشگری و توریسم

رعایت دستورات بهداشتی در عزاداری محرم نشان تبعیت از ولایت فقیه است

حجت الاسلام سید «علی حسینی پور» روز چهارشنبه در گردهمایی هیات‌های مذهبی خمین در مسجد خاتم الانبیا (ص) این شهرستان در آستانه ماه محرم، افزود: زادگاه امام راحل به پیروی از فرمایش‌های مقام معظم رهبری عزاداری محرم را طبق دستور ستاد کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: عزاداری‌های محرم امسال با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و براساس نظر ستاد ملی مقابله با کرونا در حال برنامه ریزی است و باید با مراقبت‌های جدی به‌گونه‌ای عمل شود که از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.
امام جمعه خمین اضافه کرد: از ظرفیت هیات‌های مذهبی و مساجد برای کمک به رزمایش همدلی در این شهرستان استفاده شود.
حجت الاسلام حسینی‌پور اظهار داشت: عزاداری سالار شهیدان فرهنگ انسان‌سازی است که باید بدون افراط و تفریط به نسل جوان منتقل شود.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: هیات عزاداری شهرستان از توزیع نذورات پخته شده خودداری کنند و سعی شود که مواد غذایی به صورت خشک و در قالب کمک مومنانه بین خانواده های نیازمند و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شود.
« احمد طهرانی » افزود: مباحث مختلف برگزاری عزاداری ماه محرم باید به‌صورت دقیق بررسی شده و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به همه مساجد و دسته‌های عزاداری ابلاغ شود تا همه بتوانند با لحاظ شرایط خاص امسال، این مراسم را به نحو مطلوب اجرایی کنند.

فرماندار خمین تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص کشور به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و خستگی کادر درمان در مبارزه با این بیماری، آیین های عزاداری های سالار شهیدان در این شهرستان به شکلی برگزار شود که کهر بیشتری به کادر درمان تحمیل نشود.
طهرانی گفت: نذورات ماه محرم برای توزیع بین نیازمندان و کمک به نهاد بهداشت و درمان کشور برای مقابله با ویروس منحوس کرونا هدایت شود.    

شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و به ‌تدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (سه شنبه ) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۴۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۶۹مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ رسید.

وی ادامه داد: در شبانه روز اخیر، ۱۸۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و۸۰۰نفر رسید.

ستاد ملی مبارزه با کرونا در آستانه ماه محرم و صفر پروتکل‌های بهداشتی برای عزاداری های این ماه را ابلاغ کرده است.