گردشگری و توریسم

سیاست وزارت صنعت منجر به افزایش ۵۵ برابری ماسک شد

به گزارش روز سه شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، “جمشید گلپور” افزود: براساس برنامه ریزی این وزارتخانه، تولید اقلام و محصولات بهداشتی برای مقابله با کرونا، تولید الکل افزایش دو برابری یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۱.۵ برابری تولید مایع دستشویی، اضافه کرد: امسال از فروردین ماه تولید دیگر اقلام شوینده مرتبط با پیشگیری از کرونا نیز افزایش داشت که از جمله آنها به افزایش ۳۳ درصدی تولید صابون است.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت گفت: تولید انواع دستکش در این مدت با افزایش ۲.۵ برابری و تولید مواد ضدعفونی کننده افزایش هشت برابری داشت.

گلپور، با اشاره به آمار و ارقام تولید محصولات مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا اضافه کرد: تولید محافظ صورت افزایش یک هزار برابری و تولید گان لمینت شده و لباس یکسره نیز افزایش ۸۶۰ برابری داشت.

پیشتر “حسین مدرس خیابانی” سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفت: روزهای نخست شیوع کرونا ماشین‌آلات تولید ماسک از خارج وارد شد، اما امروز به صادرکننده این ماشین‌آلات تبدیل شده‌ایم.

وی توضیح داد: نخستین اولویت این وزارتخانه برای تحقق «جهش تولید» استفاده از ظرفیت‌های خالی است و به همین شیوه توانستیم از آمار تولید روزانه ۱۹۰ هزار عدد ماسک در روزهای نخست شیوع کرونا در اوایل اسفندماه پارسال، امروز  به بیش از ۱۱ میلیون عدد در روز برسیم.