گردشگری و توریسم

تملک اراضی مورد نظر برای ساماندهی امامزاده حسین(ع) باید تسریع شود

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد شامگاه یکشنبه در نشست بررسی اجرای طرح ساماندهی آستان امامزاده حسین (ع) قزوین افزود: تکلیف بازنگری این طرح باید هرچه زودتر مشخص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهار داشت: مردم محله دباغان از وضعیت اجرای طرح ساماندهی ناراضی و گله مند هستند بنابراین اگر در طرح بازنگری، ملکی از محدوده طرح خارج می شود باید مالک بتواند عملیات بازسازی و نوسازی واحد خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در تملک واحدهای مسکونی همجوار با امامزاده حسین(ع) به منظور پیشبرد طرح باید رضایت مردم جلب شود و باید واحدها با قیمت مناسبی خریداری شود تا مالکان بتوانند خانه های جایگزین را به راحتی تهیه کنند.

این مسوول با اشاره به افزایش قیمت مسکن و زمین،اظهار داشت: باید خانه های پیرامون طرح ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از قیمت کارشناسی خریداری شود تا مالکان که عمدتا از اقشار ضعیف هستند بتوانند همچنان صاحب خانه باقی بمانند.تکلیف بازنگری در طرح هر چه زودتر مشخص شود

مجری تملک اراضی پیرامون امامزاده حسین (ع) نیز در این نشست گفت: تاکنون ۲۳ میلیارد تومان برای تملک پلاک های مسکونی اطراف امامزاده هزینه شده است.

مهدی رضاپور افزود: تاکنون ۱۵۹ پلاک تملک شده و کار تملک ۵۰ پلاک دیگر نیز باقی مانده که امیدواریم با همت دستگاه های ذیربط تا پایان سال این کار عملی و محقق شود.

وی با اشاره به ضرورت تامین مالی طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع)، اظهار داشت: اجرای این طرح به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.