گردشگری و توریسم

پیگیری ها برای رفع موانع راه اندازی کارخانه نوآوری البرز ادامه دارد

عزیزاله شهبازی روز یکشنبه دربازدید از روند پیشرفت پروژه کارخانه نوآوری البرز افزود: پس از تهران، دومین کارخانه نوآوری کشور در البرز راه اندازی می شود و  مکان راه اندازی آن برعهده شهرداری کرج است.

استاندار البرز گفت: به دلیل شیوع بیماری جهانی کرونا بسیاری از برنامه ها به تعویق افتاد و پروژه های خوبی که امکان داشت زودتر به بهره برداری برسد با تاخیر مواجه شدن که کارخانه نوآوری از جمله آنها بود.
وی اظهار داشت: البرز در فناوری و تولیدات دانش بنیان جایگاه ویژه ای در کشور دارد که حضور مستمر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این استان، گواهی بر این مدعا است.

شهبازی اضافه کرد: امید است تا پایان سال کارخانه نوآوری البرز به سرانجام برسد تا فرزندان این استان از این امکان مهم برای اشتغال و پرداختن به ایده های نو و تولید دانش بنیان، بهره مند شوند.
وی بیان داشت: طی ماه های اخیر تفاهم نامه ایجاد کارخانه نوآوری البرز بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری البرز و شهرداری کرج امضا شد.
کارخانه نوآوری آلبرز مکانی است تا خلاقان و صاحبان ایده های نو در استارت آپ ها و دانش بنیان ها مامنی برای ارایه ایده های خود و پرداختن به آنها داشته باشند.
استان البرز دارای ظرفیت های قابل توجهی درحوزه علمی است که از جمله آن می توان به ۱۲۰ هزار دانشجو، ۵۵ مرکز آموزش عالی، ۲ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی ، ۲۵مرکز پژوهشی ملی، یک پارک  علم و فناوری و یک پارک تخصصی حوزه ای سی تی اشاره کرد.

تا سال ۹۲ فقط یک شرکت دانش‌بنیان در استان البرز ثبت شده بود اما در حال حاضر تعداد این شرکت‌ها به  حدود۱۸۵ شرکت رسیده است.