گردشگری و توریسم

پیروزی داماش برابر قشقایی شیراز

در این دیدار که شنبه شب در رشت برگزار شد ، تیم فوتبال داماش گیلانیان در یک بازی برتر با نتیجه ۲ بر یک تیم فوتبال قشقایی شیراز را شکست داد تا سومین پیروزی متوالی خود طی سه هفته ای مسابقات را کسب کند.

این مسابقه ، از هفته سی و سوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان ، در ورزشگاه سردارجنگل رشت به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

با وجود اینکه خطر سقوط، داماش را تهدید نمی کرد اما این تیم بازی را هجومی آغاز و در نیمه اول چند موقعیت مناسب گلزنی نیز کسب کرد که در نهایت محمد غلامی مهاجم باتجربه این تیم توانست در دقیقه ۴۲ اولین گل داماش را به ثمر برساند تا نیمه اول را با برتری به رختکن برود.

داماشی ها در نیمه دوم نیز برتری خود را حفظ و در دقیقه ۵۵ سیدسجاد موسوی موفق شد دومین گل تیم فوتبال داماش گیلانیان را به ثمر برساند تا خیال این تیم بابت پیروزی در این مسابقه تا حدی راحت باشد اما در ادامه این دیدار و در دقیقه ۶۶ مرتضی سنجانکی بازیکن قشقایی شیراز تنها گل تیمش را به ثمر رساند تا در نهایت این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود داماش خاتمه یابد.

قضاوت این دیدار را، حامد صادقی جو با کمک های رحیم شاهین و حمیدرضا آذرنیا بر عهده داشتند و عنایت قوچ کانلو به عنوان داور چهارم و ایرج امینی فر به عنوان ناظر گروه داوری، در این مسابقه حضور داشتند.

تیم فوتبال داماش گیلانیان با ترکیب عرفان گودرز قلعه نویی، آزاد جعفرزاده، میلاد پورمحسن، کنعان طاهرنژاد، محمد رستمی، میعاد یزدانی، مهدی نظر محمدپناه (جابرنصیری )، میثم میرپسندیده (میلاد صفایی )، سیدسجاد موسوی (ارشیا توکلی)، سینا شاه عباسی و محمد غلامی (معراج پورتقی) به مصاف تیم قشقایی شیراز رفت.

همچنین تیم فوتبال قشقایی شیراز نیز با ترکیب مسلم حق شناس، مجید ایوبی، سیداحمد حیات منش، پوریا زارع، علی حسامی، علی آزادمنش، مسعود اسدی، مرتضی سنجانکی، هادی خادم، سهیل فداکار و محمدرضا فیروززاده رو در وری تیم داماش قرار گرفت.

پیش از این بازی و تا پایان هفته سی و دوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم ، داماش گیلان با کسب ۳۹ امتیاز در مکان دوازدهم و قشقایی شیراز با ۳۶ امتیاز در مکان سیزدهم جدول رده بندی این مسابقات قرار داشتند.