گردشگری و توریسم

سرعت، دقت و امانتداری ایرنا در همه امور تاثیرگذار است

«سعید اوحدی» روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک اعیاد اسلامی و روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به خصوص شهید «محمود صارمی» اظهار داشت: گستردگی نوع فعالیت این رسانه ملی و شفاف آن در انتقال اخبار، آن را به یکی از مهمترین مرجع خبری در دنیا تبدیل کرده است.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه حفظ امانتداری و سرعت انتقال اخبار مهم‌ترین وظیفه یک رسانه است، گفت: انتقال به موقع خبر البته با توجه به نوع حساسیت آن از ویژگی‌های مهم یک خبر به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه سرعت، صحت، دقت و امانت‌داری از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبر تلقی می‌شود، تصریح کرد: در تمامی جوامع بشری، خبری می‌تواند تاثیر گذار باشد که سریع، دقیق و مبتنی بر حقایق باشد که الحمدالله این ویژگی در ایرنا به چشم می‌خورد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  به خصوص شهید «محمود صارمی» که ۱۷ مرداد بنام روز خبرنگار نامگذاری شده است، گفت: آرزوی سلامتی به همراه توفیق روزافزون را برای خبرنگاران و خانواده‌های آنان را از خداوند منان مسئلت دارم.

شهید «محمود صارمی» در خرداد ماه ۱۳۴۷ در بروجرد متولد شد. او پس از پایان تحصیلات متوسطه برای ادامه تحصیل به تهران رفت. شهید صارمی بسیار پرکار، پرتوان، فعال، خوش خلق و متواضع بود. او ورزشکاری پرتوان و دارای روحیه مردانگی بود و در رشته کاراته نیز مقام‌هایی در سطح شهرستان و استان کسب کرد و در دوران دفاع مقدس به مدت ۱۷ ماه در میادین نبرد به عنوان بسیجی جنگید و همواره مدافع اسلام و اهل بیت بود. او تحصیلات خود را در رشته جغرافیا تا اخذ مدرک فوق لیسانس از دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد و در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروی رسمی آغاز بکار کرد.

شهید محمود صارمی در سال ۱۳۷۵ به عنوان سرپرست خبرگزاری ایرنا  در افغانستان انتخاب و به آن کشور عزیمت نمود. تا اینکه در روز ۱۷ مرداد ماه در مزار شریف به شهادت رسید.  پیکر پاک این شهید عرصه خبر و رسانه در روز ۲۸ شهریور ماه ۷۷ در بروجرد تشیع و به خاک سپرده شد.

سالروز شهادت او را که در راه وظیفه خطیر خبرنگاری خود در معرفی و افشای چهره کریه گروه متحجر و پلید طالبان به شهادت رسید در تقویم ملی  به عنوان روز خبرنگار ثبت شد.