گردشگری و توریسم

معاون فرمانداری: تالارهای پذیرایی میبد تا اطلاع ثانوی تعطیل است

به گزارش ایرنا سید بهروز موسوی رو پنجشنبه با اعلام این خبر در فضای مجازی افزود: از مردم درخواست می‌شود همراه با کاهش ترددهای غیرضروری در سطح شهر و پرهیز از حضور در تجمع‌ها، با  استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نقش موثری را در قطع زنجیره انتقال ایفا کنند

وی تصریح کرد: با تاکید دادستان شهرستان، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در مورد کرونا مسوولیت کیفری با اتهام تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه محسوب شده و پرداخت دیه و جبران خسارات زیان دیده از سوی متخلفیان را به دنبال دارد.  

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشبنه گفت: از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند. 

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، همچنین چهار هزار و ۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید – ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد، گیلان و قم در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین شرایط بهداشتی در استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم به حالت هشدار رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها با امید خدا می‌توانیم این بیماری را شکست بدهیم.