گردشگری و توریسم

معاون وزیر بهداشت مرکز پایش مراقبت‌های درمانی سمنان را افتتاح کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در باره این طرح به ایرنا گفت: برقراری ارتباط موثر و مستمر بین خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی و تسهیل در فرایند پذیرش و انتقال بیماران از اهداف اصلی افتتاح این مرکز در شهرستان سمنان است.

نوید دانایی بیان کرد: دسترسی به موقع اطلاعات و داده‌های موجود در مراکز درمانی به منظور مدیریت حوادث غیرمترقبه، بحرانی و بلایا از دیگر اهداف افتتاح مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

وی، افتتاح مرکز پایش را در شناسایی مشکلات بیمارستانی و تسریع در ارائه خدمات به بیماران پرخطر موثر برشمرد و افزود: فرآیندهای مرکز متکی به یک سامانه منسجم اطلاعاتی و نظارتی است.

به گزارش ایرنا، مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان (MCMC)  در زیربنای ۱۳۰ مترمربع و با هزینه کرد ۴۰۰ میلیون ریال در شهرستان سمنان مجتمع بهداشتی، درمانی، پژوهشی و فرهنگی فضل الله تدین به بهره‌برداری رسید.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان نزدیک به ۳ هزار دانشجو دارد و به ازای هر ۱۱ دانشجو یک عضو هیات علمی در این دانشگاه تدریس می‌کند، ۶ شهرستان گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدیشهر و دامغان تحت پوشش این دانشگاه است.