گردشگری و توریسم

دستگاه‌های اداری آستارا از خبرنگاران تجلیل کردند

سرپرست فرمانداری آستارا روز پنجشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران در فرمانداری اظهار کرد: حرفه خبرنگاری از سخت ترین مشاغل دنیا محسوب می شود و به علت آمیختگی با علاقه و پشتکار، از جذابیت ویژه برخوردار است.

رضا جمشیدی بیان کرد: خبرنگاران آئینه تمام نمای جامعه هستند و باید مشکلات را به شکل درستی به مسئولان انتقال دهند و خودباوری و صداقت از شاخصه های خبرنگار موفق است.

وی ادامه داد: در عصر ارتباطات، تولید و انتشار خبر از ارزش زیادی برخوردار است و روز به روز بر تعداد مخاطبان اخبار در جهان افزوده می شود و خبرنگاران در کنار پوشش عادی اخبار، به پدیده های پیرامون خود نگاه تحلیلی داشته و مسئولان را در رفع مشکلات کمک کنند. 

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای هموار ساختن مسیر توسعه و آبادانی کشور تلاش می کند و خبرنگاران باید با دقت در تهیه اخبار، اخلاق مداری و توجه به رسالت خبرنگاری با روند توسعه همراه باشند. 

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در حمله گروهک تروریستی طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان در سال ۷۷، به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دفترهای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، صدا و سیما و نمایندگی های خبرگزاری های دیگر و ۹ نشریه محلی در آن فعال است.