گردشگری و توریسم

دومینوی «خلاقیت قرنطینه نیست» در خاش برگزار شد

علیرضا عرب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات حدود ۴۰۰ دانش آموز در گروه های ۶ و ۸ نفره با هم به رقابت پرداختند.
وی بیان کرد: مسابقات مجازی، فرهنگی و هنری بهار سلامتی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان خاش نیز در موضوع مبارزه با کرونا در رشته های کاریکاتور، نقاشی، پوستر دیجیتال، نقاشی خط، مقاله، خوشنویسی، شعر و طنز، تکنولوژی و تک خوانی در دوره تابستانی به انجام رسید.
عرب اظهار داشت: این مسابقات با هدف شناسایی استعدادها تا پایان مرداد و نیمه شهریور ادامه دارد و مسابقه فیلم کوتاه دانش آموزی حداکثر ۵ دقیقه ای در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری و گردشگری روستایی و تنوع زندگی در روستا نیز برگزار می شود که علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا ۲۹ مرداد ماه به شماره ۰۹۱۵۳۴۲۷۲۷۰ از طریق پیام رسان وات آپ ارسال کنند که به ۵ نفر برگزیده جوایزی اهدا می شود.
وی گفت: برای مسابقه طراحی پوستر “ایده های خلاق پژوهشی در ایام کرونا” نیز جوایزی در نظر گرفته شده و مهلت ارسال آثار این بخش نیز ۱۰ شهریورماه است.
مدیر پژوهش سرای دکتر حسابی خاش افزود: مسابقات مقاله نویسی انفرادی و دو نفره نیز در موضوعات برق الکترونیک، علوم انسانی، مکانیک، ادبیات و زبان فارسی، انرژی تجدیدپذیر، معماری، فیزیک و اخترفیزیک، علوم زیستی، کامپیوتر، شبکه های اجتماعی، هنر عکاسی و پزشکی در دستور کار این مرکز  و مهلت ارسال آثار نیز تا پایان مرداد ماه است و نفرات برتر تجلیل می شوند.
عرب اظهار داشت: مسابقه ساخت و پرواز هواپیمای مدل گرایدر نیز با همکاری مدیریت آموزش و پرورش خاش مورد توجه بوده که شرکت کنندگان با ساخت ماکت هایی از جنس چوب و فلز می توانند آثار خود را به قسمت کارشناسی معاونت آموزش متوسطه این اداره تحویل دهند که ۳۰ مرداد ماه نیز مهلت این نوع آثار است.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار – میلک واقع شده است.