گردشگری و توریسم

نقد خبرنگار، شخصی و کاسب کارانه نباید باشد

کامران سعادت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص کیفیت جلسه استاندار با اصحاب رسانه بیان داشت: باید روز خبرنگار را فرصتی برای تعامل اصحاب رسانه به منظور رفع مشکلات دید و همین که سخنرانان این جلسه از قبل به صورت دستوری و نوشتاری مشخص نشده بودند را باید نشانه آزادی بیان و احترام به اصحاب رسانه دانست.

سعادت، این گونه جلسات را فرصتی برای ارایه راهکار برای حل مشکلات اصحاب رسانه دانست و افزود: متاسفانه برخی افراد در صحبت هایشان به جای تعامل به دنبال ترور شخصیتی رقیب خودشان و خصومت ورزی هستند.

این پیشکسوت عرصه رسانه استان خطاب به این افراد گفت: نمی شود که پله را از زیرپای یک نفر بکشیم تا خودمان رشد کنیم، این رفتارها نشان می دهد که ما قدرت تحمل یکدیگر را هنوز نداریم.

سعادت، انتقاد را حق رسانه دانست ولی تاکید کرد: باید خبرنگار در انتفادش  ضمن احاطه کامل از اوضاع از خصومت ورزی شخصی و نگاه کاسب کارانه به دور باشد تا خروجی مثبتی داشته باشد.

او، حرف های نامربوط یک خبرنگار را به معنای زیرسوال رفتن سواد رسانه ای او دانست و گفت: برخی از دوستان رسانه ای ما با صحبت هایشان ثابت کردند که هنوز الفبای مطبوعات را نمی دانند.

وی با اشاره به مشکلات موجود بیان داشت: امروزه مطبوعات ما چهره نحیفی به خود گرفته اند و از مشکلات بسیاری رنج می برند و در جلسه استاندار با اصحاب رسانه باید موضوع مالیات مطبوعات مطرح می شد که به واسطه صحبت های پراکنده و بی فایده فرصتی برای طرح آن به وجود نیامد.

سعادت تاکید کرد که رسانه ها تنها با رعایت اخلاق مداری و نقد سازنده می توانند پاسدار آزادی بیان باشند.

مدیر مسوول روزنامه باختر در خصوص واکنش استاندار به صحبت های تند برخی از افراد در جلسه مشترک با مدیران رسانه های استان گفت: ممکن است برخی از ما منتقد شیوه کار استاندار در رفع مشکلات باشیم اما از زمانی که آقای هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه شده است تا به امروز درگیر مشکلاتی مانند زلزله، سیل و غیره بوده اند.

او تلاش های استاندار فعلی را غیرقابل انکار دانست و افزود: با وجود انتقادات تند و گاه غیرمنصفانه شاهد شکیبایی و برخورد مثبت ایشان بودیم.