گردشگری و توریسم

زیرساخت‌ صدور مجوز آنلاین کانون‌های فرهنگی هنری فراهم شد

مرتضی طاهریان در نشست مجازی هم اندیشی رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع)، اظهار کرد: با توجه به تصویب اساسنامه ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد و براساس قانون باید مجوز مجدد برای فعالیت کانون ها صادر شود.

وی افزود: صدور مجوز مجدد با تغییراتی همراه است که هم می تواند برای کانون های فرهنگی هنری نوید بخش و هم در مسیر اجرا چالش هایی به همراه داشته باشد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس و سن بین ۱۸ تا ۵۰ سال برای مدیران کانون‌ها، کسب امتیاز بالای دو هزار در سامانه بچه های مسجد برای کانون ها و داشتن امام جماعت به عنوان بخشی از شرایط جهت صورت مجوز مجدد نام برد و تاکید کرد: کانون‌هایی که در سال گذشته امتیازشان زیر دو هزار بوده باید امسال تلاش کنند که خود را به مرز دو هزار امتیاز برسانند.

وی با اشاره به وجود ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور، تصریح کرد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم، مجوز کانون های فرهنگی هنری به صورت آنلاین و در اسرع وقت صادر می شود.

طاهریان در ادامه به ظرفیت‌های موجود در کانونهای فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اشاره و خاطرنشان کرد: کانون های مساجد هرمزگان همواره در عرصه های مختلف پیشگام بوده اند و باید با برنامه ریزی تلاش شود تا این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه به زودی کرشناسان ارتباطات معرفی خواهند شد که به صورت مستقیم با رابطین کانون‌ها در ارتباط خواهند بود تا پیشنهادات، نقطه نظرات و انتقادات شما را جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها و ارائه خدمات بهتر به کانون ها دریافت خواهند کرد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام احمد پهلوانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت، به اهم برنامه های کانون ها اشاره کرد و گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم، فراخوان رویداد بین المللی روح مقاومت، طرح اوقات فراغت و همایش کمک های مومنانه از شاخص ترین برنامه هاست.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از کانون‌ها، افزود: روند حمایتی از کانون های فعال در قالب‌های مختلف استمرار خواهد داشت.